fredag 13. november 2015

Oslo-plakat






Jeg har planlagt en Oslo-plakat så innmari lenge nå at det var på tide å lage en. Her kunne jeg fylt på med bygninger og andre landemerker i det uendelige, men det er jo noe som heter kunsten å begrense seg. Det er jeg vanligvis ikke så god på, men jeg synes her at jeg stoppet i tide og likevel fikk fanget en liten følelse av Oslo på et stykke papir. Jeg turte ikke å se på andre byplakater mens jeg illustrerte, men har søkt litt rundt nå og synes det er så himla mange fine måter å visualisere en by på!

Jeg har planer om å lage minst to til i samme stil, Drammen og Bergen. Det er fordi det er byer jeg har bodd i og kjenner litt mer enn bare en gjennomreise. Jeg vet ikke om jeg tør å illustrere andre byer jeg ikke har bodd i, men kanskje kanskje. Eller kanskje jeg går lei.

1 kommentar: