mandag 2. desember 2013

Julemarkedsesong

Julemåneden er i gang, og i år står jeg på to julemarkeder i tillegg til ekstrainnsats på Skaperverket i Oslo. Jeg og min faste markedsvenn Fauna-Henriette var på JuleExpo i Lillestrøm forrige helg. Konklusjonen er vel at det blir mye styr i flere dager for lite penger. Kundegruppen der var nok litt feil også, jeg tror 80% hadde grått hår, hoho! Mulig jeg overdriver nå altså.. Men til helga skal vi stå på DogA på Designernes eget julemarked, og DER har vi mer vår type kunder! Vi har stått der et par år før og solgt bra, mange hyggelige kunder og en fin start på julestemningen. Vi gleder oss! 

Fauna-Henriette viser frem årets nyskapninger.

 Det elegante juletreet vårt. Stumtjener fra Jysk.





Bildene over viser noen nye motiver som er produsert den siste tiden, kom og kjøp på Designernes eget Julemarked og si hei, eller man kan som vanlig gå til Epla-butikken min.

Ho ho ho, hyggelig førjulstid til alle!

5 kommentarer:

  1. Det verkar ha varit en fin marknad. Juleträdet gillar jag verkligen!

    SvarSlett
  2. Nei, gråhårige damer må dere holde dere langt unna. Slike som meg, for eksempel. Men jeg skjuler det som best jeg kan, med farge:) Jeg ønsker både deg og Henriette lykke til! Jeg har forresten kjøpt to brett av henne for å gi bort til jul, kan hende jeg kjøper flere også.

    Ha det riktig godt, Linn
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  3. Forresten, i margen har du bilde av "fin bokdesign" Hva er det slags bøker, det er ikke de jeg leter og leter etter, kanskje? Vi hadde Mitt Skattkammer hjemme, men en vennfamilie hadde et annet barnebokverk, med fantastiske illustrasjoner, som jeg bare lengter etter å se igjen.

    Og apropos det, var i Berlin i helgen, på Hamburger Hauptbahnhof (fantastisk galleri) kjøpte jeg ei utrolig flott bok om barnebokillustratører; Little big books- illustrations for children's pictures books ved Gestalten. Jeg greier ikke helt å finne ut forfatter, det har vært et prosjekt, men isbn er 978-3-89955-446-5
    Sånn i tilfelle du er interessert, altså
    Lise

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Lise! Her svarer jeg, en måned etter :O Nytt år, nye muligheter vet du!

      Takk for boktips fra Gestalten! De har mye snadder, skal sjekke ut boka du tipser om :D

      Barnebokserien du ser til høyre på siden min er "Barnas verden", utgitt på Aschehoug i 1962. Fantastiske illustrasjoner, derfor ble serien min for 20kr boka på Fretex.

      Så hyggelig at du har kjøpt brett av Henriette! Beklager at jeg ikke tenkte på deg da jeg mente at mennesker med grått hår ikke liker produktene våre, men farger du håret faller du selvfølgelig utenfor denne kategorien! Jeg liker å tro det er geografisk betinget også, folk fra Lillestrøm ville aller helst kjøpe engler, tova nisser og glitterlys. Hørte en eldre dame sa surt til venninna si da de gikk forbi boden vår: "Her bar det jo bare TULL!" Haha!

      Linn

      Slett
  4. Så mye fint;) får dessverre ikke kommet meg på DogA i år:( kos deg og fin førjulstid til deg;)

    SvarSlett