tirsdag 10. september 2013

Skandinavisk design som begynner på Æ og Å?


Ny plansje på gang! ABC-plakater er gøy, jeg har sett mange fine og har hatt planer om å lage min egen. Skandinaviske designobjekter ble valgt som motiv, alt fra møbler til leker. Jeg har lett og lett og valgt og malt objektene med akryl, forkasta og funnet nye objekter. Det er alt fra tidløse designklassikere til relativt ukjente designere. Her har jeg ikke hatt noen strenge regler, hovedhensikten har vært å finne et objekt, et fornavn, etternavn eller firma som begynner på en bestemt bokstav. På noen bokstaver kan man velge og vrake, mens andre er veldig vanskelige. Vi snakker selvfølgelig X Y Z Æ Ø Å! Ai ai ai, dumme bokstaver!

Nå nærmer det seg slutten.. Men jeg mangler Æ og Å! Dessuten synes jeg "AX chair" av Peter Hvidt er en ganske dårlig løsning på X. Jeg har to reserver for Å-en. Men jeg skulle gjerne hatt noen bedre. Æ er det dessverre veldig kritisk for, der er det ingen reserveplan. Jeg vurderer å skrive ÆSJ! eller bare fjerne ÆØÅ.

Kan noen hjelpe meg? Vet du om hva som helst innenfor skandinavisk design som begynner på X, Æ eller Å? Navnet på en lampe, en lysestake, en designer eller noe annet som kan være en løsning? Den som kan bidra vinner heder og ære og får en ferdig versjon i posten!


 et utsnitt

4 kommentarer:

  1. Hei, google Åse dreieri å se om du kan bruke noen av møblene deres. Hilsen Hanne på Madla

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for bra tips, der var det noe jeg kunne bruke! Da er Å i boks, HURRA!

      Slett
  2. Så fin! Hva med 'ægget' av arne jacobsen?

    SvarSlett
  3. Fantastisk! Trodde Æ var umulig, men nå er den i boks! Tusen takk for tips :-D

    SvarSlett