torsdag 3. januar 2013

2012 - et tilbakeblikk

2012 ble et år hvor tiden sto stille og samtidig skjedde det mye. Jeg fødte mitt andre barn og vi flytta fra Oslo til Drammen. Jeg føler det var mye venting i 2012. Venting på fødsel og bedre form, vente på å flytte, kvitte seg med bolig, finne bolig, to måneder i koffert mellom boligbytte. Et år med store begivenheter! Her kommer det i form av noen bilder og ord:

I januar og februar begynte vi å pakke sammen leiligheten vår i Oslo. Ting etter ting forsvant ned i esker og kom ikke til å se dagens lys igjen før i august. Det ble ekko i leiligheten! 


I mars og april vokste magen, og til slutt sprakk den. Figgjokoppene mine ble brukt i OBOS-bladet, jeg besøkte Krussetull-Ida, gravid-Linnosauren og dragebarnet gjorde kunster, snøen forsvant heldigvis og ventetiden tok slutt.

I april fødte jeg mitt andre barn, lille Solan, en sol om dagen og en masekopp om kvelden. Søt og vill og rar og verdens mykeste og fineste lille bestevenn!

I mai så vi en rar sky etter 17.mai-feiring. Solan koste deg mye i sjalet, vi dro på Tøyenbadet og fikk heteslag, tok gradvis farvel med Oslo og lurte på hvor vi skulle bo til høsten.

I juni flytta vi fra Oslo jeg fylte 31 år. Vi flytta inn i en midlertidig koffert.

I juli var vi på Frøya og trakk inn frisk sjøluft. Dette er mitt barndomsparadis og det føles som om tiden står stille der, selv om de har fått seg både storkiosk og "kjøpesenter" siden jeg var barn.

I juli og august nøt vi sommeren, alle sier som vanlig at den var dårlig, men den var bra også. Jeg hadde med meg 3 par sko i et bryllup, vi pussa opp håpløse møbler, miniloppa lærte seg å spikre, vi var masse ute og aller best: endelig flytta vi til Drammen!

I september fylte miniloppa 3 år og i oktober var vi i vårt fjerde og siste bryllup for sesongen. Jeg fant ei sakselampe som jeg monterte opp feil vei og jeg fikk et Olaf Thrap-Meyer serigrafi for en 50-lapp på Åskollen loppemarked. Lopperus!

I oktober og november jobba vi fortsatt med å komme i orden i Drammen, min kjempegode, kanskje bestevenn, Marthe hadde separatutstilling i Sande, vi var på lanternefest i barnehagen, Solan skulle skli for første gang men satte seg fast midt på sklia og satte seg opp, og jeg var på julebord med min gamle master i Design-klasse.

I desember fant vi kanskje endelig litt roen i Drammen, husnissen flytta inn, vi bakte hattifnattpepperkaker og slapp opp lanterner på julaften.

Til tross for elendig gravidform og fødselspermisjon fikk jeg produsert litt i 2012. Her er noe av det!

Veldig fint å ta et tilbakeblikk på høydepunktene i året som har gått altså. Dette ser jo riktig så flott ut! Selv om jeg hverken skal føde eller flytte i 2013 satser jeg på at det blir kanon! Godt nyttår til alle venner, familie, bloggevenner og andre som er innom :-D

3 kommentarer:

  1. Godt nytt år til deg også!
    Stor koste meg med de flotte bildene.
    Det var så merkelig at du skrev at 2012 føltes som det store vente året.Sånn følelse har jeg også for 2012.Uten at jeg har vært gravid eller flyttet.Vel.Vel.
    Ønsker deg og dine et kreativt og flott 2013! Gleder meg til å se flere av dine herlige bilder.
    :o)

    SvarSlett
  2. Så utrolig fint med en sånn oppsummering! Så har vi summert at vi nok et år har vært bestevenner. Men jeg må si jeg ser ekstra frem mot 2013, nå som det har begynt å synke inn at dere faktisk bor her i Drammen,- nesten på fanget mitt!I morgen har vi mye å skåle for!

    SvarSlett
  3. For en herlig oppsummering, så mange fine og fargerike bilder og ikke minst minner.

    Håper du får et kreativt år, og at savnet til Oslo avtar litt med tiden;)
    Vi nærmer oss 2-års jubileum, men spørs nok om det feires akkurat,hehe!

    Vi trives veldig her mht til hus, roligere forhold, sykle langs drammenselva, badet benytter vi mye.

    MEN OSLO I MITT ❤ altså...

    Ha en flott dag;)

    Klem malla

    SvarSlett