mandag 3. desember 2012

Jeg ønsker meg..

Litt materialisme på bloggen i dag. Det er tross alt jul snart. Fred på jord kan vente, jeg ønsker meg:

jerngryte som vi skal steike brød i.. Denne er fra Le Creuset.


Ilse Jacobsen gummistøvler som er litt lave, men ikke for lave.


 Dette trykket som jeg fant her

Flere store middagstallerkner i serien Mon Ami fra Rörstrand

En fin billedbok som heter Vivaldi

Lamper fra Holmegaard. Jeg synes alle er fine. Absolutt alle. Ukritisk. 

 Fine kjoler fra Marimekko
Ja, altså. Den grytevotten fra Marimekko er så kul. Og kule kjøkkenhåndkler. Og det er jo nyttig.

Nytt sengetøy som er NYTT og FINT, nå er jeg lei alt retrosengetøyet vårt. Blæ! Bytter gjerne ut med dette fra.. overraskelse: Marimekko!

Fine trykk fra Darling Clementine

Mummi-serveringsbrett eller andre fine brett

Mugge fra Marimekko

Ai ai, hva sier dette om meg? Er jeg en ting-snobb? Ønsker jeg meg ikke en donasjon til en geit eller et fadderbarn? Burde jeg heller ønske meg tegninger tegnet av barna mine og en borddekorasjon av lyng og reinhorn? Mulig det. En annen ting er at jeg begynner å bli lei av at alt vi har et bruktskatter og lopper fra fordums tid. Ikke no gæli med det, altså. Men nå føler jeg det er på tide å fjerne den verste rallemikken (nytt ord jeg har lært av ei venninne), beholde de gode designobjektene og spe på med noen nye.

Kjære nissen, er du der? Hører du meg?

6 kommentarer:

  1. Heisan!
    Tusen takk for sist, veldig gøy å hilse på deg og se de flotte trykkene dine.
    Jeg har veldig lyst til å lage et innlegg med bilder av det herlige Figgjo-printet og Henrik Ibsen.
    Håper det er i orden.
    Mange fine ønsker du har. Jeg elsker disse Le Creuset-kjelene og har den oransje utgaven.
    Veldig svak for Marimekkotingene du viser også.
    Glad dag til deg!
    Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  2. HAHA så fin liste. Kan jeg låne den :D Sender den til nissemannen min! Er helt enig med deg. Deilig med noen NYE ting inn i mellom, og kjøper man kvalitetsting vil de vare og ikke bli kastet neste år! Og kanskje gå i arv :D

    SvarSlett
  3. Så mange fine ting du ønsker deg til jul !
    Men jeg må si at de lampene fra Holmegaard tar kaka !!
    Jeg ble så glad når jeg så bilde av den grønne..men er den ikke veldig lik den oransje lampa vi har på kjøkkenet ? Tenkte jeg : http://skjerstad.blogspot.no/2012/09/oransje-kupp.html
    Så jeg måtte linke dette innlegget til deg. Så så jeg nederst i innlegget at du hadde kommentert, det har jeg ikke fått med meg.
    Tror endelig jeg har funnet ut hvilken produsent den kommer fra nå ;) TUSEN TAKK !

    Ha en fin tirsdagskveld
    Janne

    SvarSlett
  4. Jeg synes du har veldig god smak! Tro det eller ei, selv om jeg liker veldig stygge suppeboller, har vi nok ganske sammenfallende smak. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du ikke like godt kan steke brød i stekeovn?. Men ellers har vi ei wokpanne fra samme Creuset, og den er noe av det viktigste vi har på kjøkkenet, tror jeg. Den brukes mye! Marimekko har mye, mye fint, og ikke minst kjolene. Jeg har diverse selv! Fem seks stykker, kanskje. fine å bruke på jobb. Jeg har aldri svermet for retrosengetøy, men jeg er jo litt for gammel for det også, det er jo det jeg vokste opp med, og noe har overlevd fordi det er forferdelig sterkt. Ellers råflotter jeg meg/oss med sengetøy fra Orla Kiely for eksempel. Det skal være godt, og fint og helt! Den turkise lampa fra Holmegård var utrolig fin, bare så innmari irriterende at jeg ikke har rom for den. Kanskje jeg skal lage et? Slik at den passer inn?

    Jeg tror forøvrig at det må en balanse til, ikke bare gammelt. Eller halvgammelt. Jeg har alltid blandet. Lykke til, jeg krysser fingrene for deg på julekvelden!

    SvarSlett
  5. Marimekko <3 Går aldri av moten.
    Gjett om jeg også sikler på en sånn kjele. Nydelig i turkis :)

    SvarSlett