onsdag 24. oktober 2012

Rot








Kampen mot rotet. Det sprer seg som byllepest. Nå har vi bodd i ny leilighet i snart tre måneder, fortsatt er det pappesker her og der, nesten ingenting er hengt opp på veggen, vi finner ikke helt ut av hvor ting skal stå. Det er en slags uro i leiligheten hvor alt flyttes rundt for å se om det passer bedre der, eller kanskje der? Vi føler hardt. Hvor skal alle kokebøkene? Har vi plass til denne stolen? Hva er i denne esken? Hvorfor har vi så mange bøker? Vi prøver å få gjort én ting om dagen. Skru opp en knagg, gi bort en pose med klær eller sortere alle ullsokker i én kurv. Ting. Overalt.

1. Barnerommet 2. Det har skjedd en ulykke på bondegården ifølge miniloppa 3. Hummer og kanari hulter til bulter - og blant alle gjenbruksobjekter: en iPad som brukes flittig som kokebok 4. Mikroloppe og kaldt gulv 5. Spisestue vi har arva av farmor og farfar, produsert ved Brødrene Sørheim Møbelfabrikk. Min nye sakselampe er skrudd opp, men jeg fant til min forskrekkelse ut at den faktisk henger opp-ned! Pæra skal peke nedover på denne modellen. 6. Populært for tiden: riddere, drager og hjemmelagde smykker 7. Rot og skatter som perler på en snor. 

3 kommentarer:

  1. Til og med rot får du til å ta fine bilder av! Hvis det er noen trøst, har vi etter ett år i vår leilighet ennå ikke funnet plass til alt. Kjøkkenbøkene ligger bak døra til soverommet. Meget logisk!

    SvarSlett
  2. Ah for noen herlige bilder!!! Sånn ser ikke vårt rot ut!? Aldri. Da skulle jeg nemlig lett ha forsont meg med det...

    God helg :)

    SvarSlett
  3. Så mye fint rot! Jeg kan ikke skryte av at rotet mitt er like fint som ditt. Mangler nok en del leker ;)

    SvarSlett