mandag 22. oktober 2012

Madam Klunk





Her er litt utforskning av illustrasjonsteknikker til et nytt prosjekt jeg jobber med. Arbeidstittelen er "Madam Klunk",det er en billedbok om en helt usedvanlig og litt skremmende gammel dame som går med svarte blondekjoler og pynter seg med kaktus i håret. Hun har en iguan i bånd, skjeler litt på det ene øyet og drikker nok litt for mye fra flaska på innerlomma. Hun er selvfølgelig ikke så skummel som man tror.

Jeg utforsker illustrasjon uten blekk og blyant, det er klipp og lim, få farger, gamle tapeter og mønstre som kombineres for å finne et uttrykk som skal være kraftfullt, gjenkjennelig, spennende og prangende. Ingen av illustrasjonene over er endelige, men er hver for seg utforskninger i en prosess.

6 kommentarer:

  1. Så spennende :)
    Liker spesielt det siste bildet med den miksen av tapet og og bildet av kaka..Liker humoren !

    SvarSlett
  2. Morsomt å se! Så fint at du deler.

    SvarSlett
  3. Gleder meg som en unge, og det er ikke verst når jeg er middelaldrende, til å se det ferdige resultatet. Jeg likte veldig godt det grønne bildet, og det øverste, og egentlig likte jeg alle godt! Lykke til

    SvarSlett
  4. Snertent! Liker alle, spesielt det første og det grønne. En god klunk med farger i disse illustrasjonene! Kaktus på hodet høres ut som en god idé. Jeg gleder meg også til fortsettelsen!

    SvarSlett
  5. Spennende teknikker!
    Likte skoene :)

    Da jeg var liten trodde vi at en gammel, litt krumbøyd dame som alltid var kledd i sort, var en heks. Vi var livredd henne!

    SvarSlett