tirsdag 11. september 2012

Hverdag og litt fest











Jeg er ikke mye til bloggerske om dagen. To barn er visst dobbelt så mye jobb som én. Rart med det. Et barn er lik null sier noen. Og to er to. Tre er visstnok som to, bare en ekstra munn å mette. Det kommer vel an på hvem du spør.

Vi har flytta også, og hver gang man har en time ledig, så må man åpne enda en pappeske. Og der nede, der befinner det seg.. TADAAA! Dritt, nips, rafs og kraks. Sagaen om Isfolket, ledninger, VHSer med opptak fra den gang jeg var sirkusprinsesse, vampyrkostyme, 4 blokkfløyter, BH-er som kanskje passer når jeg blir tynn og er ferdig med amming, porselensfigurer som er litt knust, men den var jo oldemor sin. Hva skal man gjøre med alt? KAST! sier pappa. «Det du ikke har brukt på et år må du kaste». Dette er holdningen til en forsvarsmann i 50-åra. Kastegenerasjonen. Barna til samlegenerasjonen, de som levde under krigen. Min bestefar tok vare på alle tomme rømmebeger og isbokser. For hvem vet, kaaanskje det blir krig igjen?

Vi har kasta en del, gitt bort masse, og samla på det som er verdifullt for oss. Det var på tide at vi gikk igjennom rubbel og bit av alt vi eier. Det vil si, er ikke ferdig enda. Det slo meg at jeg har veeeldig mange vintagekjoler, gitt. Og kostymer. Får sikkert bruk for det. Mange av kjolene legger jeg ut i min Epla-butikk når jeg får tid.

Alle bildene er fra Instagram. Linnosaurus heter jeg. Litt mer aktiv der, det kreves jo ikke så mye annet enn et knips :-D

6 kommentarer:

  1. Mange flotte bilder, Linn. Jeg fant ut her nettopp at jeg har ikke flyttet på 24 år, og ikke vil jeg ikke flytte heller, men det begynner å bli fullt her, og i huset i Meråker, og på låven der og i garasjen, og i nattbordsskuffen. Av og til må man kaste, men du og du som jeg har angret på noen av mine kast. Ett år er alt for lite i slikt perspektiv, hvis det er snakk om ordentlige ting. Tenk den fine femtitallskjolen jeg kjøpte for mange år siden på loppemarked, for eksempel. Alt for liten til meg, ble aldri passende heller, men tenk, så brukte dattera mi den som bryllupskjole! Tenk om jeg hadde kasta den:( Du ser bildet av den på bloggen min, under innlegget bryllup. Forøvrig, jeg flirer meg omtrent ihjæl av det første bildet ditt:)))

    SvarSlett
  2. Hjelpe meg, det heter jo brudekjole! Presenil, formodentlig

    SvarSlett
  3. Så fin muldvarpsekk guten din har!
    Det er vanskelig å kaste. Veldig vanskelig. Etter fem år i same hus har det begynt å vokse over hovudet på oss - og eg innser at eit krafttak må til. Huff og huff.

    Har ikkje vore innom her før, men det var mykje fint å sjå så eg legger meg til som følger!

    SvarSlett
  4. du tar bare de beste bildene!!
    babybildene både med bart og store øyne..konge!
    lo av dem på instagram og, men lo nå og jeg!


    SvarSlett
  5. Å, jeg elsker det Titten Tei broderiet.

    Hilsen Sol

    SvarSlett
  6. Å, jeg elsker det Titten Tei broderiet.

    Hilsen Sol

    SvarSlett