mandag 17. september 2012

Billiglopper

Vi dro på søndagsloppis i Vestfossen i helga. Kom etter åpningstid og på en søndag, hva for noe rafs og kraks kom vi til å ha i posene på vei ut mon tro? Det ble en del poser. Senere på dagen flerra jeg opp posene i lopperus og viste frem den ene gjenstanden etter den andre til mine gamle foreldre mens jeg lo litt sånn panisk rusa latter. Jeg så pappa var helt matt i blikket. Det var ikke tidenes loppemarked, det var ikke det. Men, det var billig! Og jeg fikk da litt rafs for kronene. Hva med 5 lamper til 25 kroner? Lamper på posesalg, hohoho!

Denne er jeg mest fornøyd med. Men jeg blir mer og mer fornøyd med trekkspillampa også. Trenger bare en kul skjerm. Det fant jeg ikke.

Min gamle mor fant bord og stoler til småloppene. De skal males etterhvert, men det er ikke førsteprioritert akkurat nå i dette rotehuset. Serveringsfatet ble også med på posesalg.

Ny hylle til barnerommet! 20 flis.

I tillegg fikk vi med oss en pose med klær og to poser til med kjøkkenting og nødvendigheter. Inkludert vafler og kaffi kom det hele på rundt 200kroner, kanskje mindre til og med! Hva gir du meg! Litt andre loppepriser enn de jeg er vant til fra Oslo, og flere av Drammensloppisene har også blitt dyre. Kanskje alle. Greit at de skal ha litt penger for kjempejobben de gjør, men trenger ikke loppe oss (høhø) heller! 

10 kommentarer:

  1. Skulle ønske, og hadde trengt å vært der i helga jeg og. Jeg svidde av 500 kr (?) på færre og mindre kule ting. Skyller på at det var eneste dagen i år så lang at jeg har kommet meg på loppis. Tørr vaffel hadde de og :-/

    Slitan med en pose med nye lamper :-D passer bra når man har nytt hus!

    SvarSlett
  2. Åh så heldig du var! Veldig sjalu på den trekkspill-lampa. Har lett etter en slik lenge. Grattis med røverkjøp!
    :)
    LenaE

    SvarSlett
  3. Du fikk jo med deg superfine ting! Heldige deg!

    SvarSlett
  4. Lampene er kjempefine, særlig den siste. Jeg tror du gjorde det bra jeg. Jeg var på loppemarked på Bøler skole, og for den nette sum av 20 kr fikk jeg seks teak fruktkniver, en stor krystallvase, slik som jeg samler på fra femtitallet, for ei rose, og en liten ditto, og tre drammeglass fra det samme glade femtitall. Sa jeg 20 kr? Ja, jeg gjorde det. Og det var på søndag ettermiddag kl 14. Det var litt gull blant gråsteinen, ja! Loppemarked er like artig som å lete sopp. Man kan få samme skattefunnfølelsen. Faren din har bare ikke skjelneevnen

    SvarSlett
  5. Så mye fint du har funnet da.
    Loppejakt er virkelig TOPPERS !
    Her må jeg følge med :)

    Ha en fin dag
    Janne

    SvarSlett
  6. For en herlig blogg du har, ser vi har sammenfallende interesser:) FOR noen lampekupp, du finner da skjerm til den uttrekklampa:) Fretex har ,mange lampeskjermer;)
    Er så glad i plakaten jeg kjøpte av deg:)
    Gleder meg til å følge deg:)

    Trine:)

    SvarSlett
  7. Posesalg på lamper har jeg ikke hørt om før.
    Morsomme lamper, men kanskje av den typen foreldre nettopp har kastet ut av huset?
    Morsomt at det går "rundt" :)

    SvarSlett
  8. Så artig at det fortsatt er mulig å finne kule loppisfunn til en billig penge! Blir gøy å se hvilken skjerm du finner til trekkspillampa etterhvert :-)

    SvarSlett
  9. Jeg synes lampene du fikk med deg var utrolig kule!

    Jeg har to sakselamper eller er det trekkspill lamper det heter eller begge deler, blir litt forvirra...
    De har jeg planer om å bruke som leselamper på soverommet. Litt usikker på om jeg skal ha skjermene på eller ikke. Må prøve meg litt fram.

    Svinbillig loppis på landet da!
    Lucky you!

    Siw

    SvarSlett