torsdag 24. mai 2012

Figgjo-koppene mine i OBOS-bladet





OBOS-bladet har fått lov til å bruke mine illustrasjoner av Figgjos gamle kopper i sin siste utgave. De har en reportasje om Figgjo porselensfabrikk, både ny og gammel produksjon. Jeg synes oppslaget med koppene blei kjempefint, bra layout og god typo. Artig å ha med formgiver og årtstall under koppene i tillegg til navn på mønsteret.

Må forøvrig legge til at OBOS-bladet var et forfriskende innslag av et medlemsblad, mange såkalte medlemsblader er ofte litt kjedelige. Men ikke dette! Bra bilder, formgivning og reportasjer. Sånn vil vi ha det!
(Nå fikk jeg nesten lyst til å henge ut et medlemsblad jeg får i posten en gang i blant, men det tør jeg ikke. Men jeg kan nevne at det er grått, trist, har et merkelig navn, og det tok meg flere måneder å skjønne hvilken organisasjon som egentlig sendte det ut. Katastrofe!)

:-D

5 kommentarer:

  1. Håper du tok deg betalt for illustrasjonene?

    Synes reportasjen var god, men har ikke fordypet meg i resten av bladet. Det kommer så mye reklame at mye blir kastet før det blir sett i.

    SvarSlett
  2. Wow! Gratulerer med heldig bruk av illustrasjonene dine! Det ser skidefedt ut!

    SvarSlett
  3. Linnosaurus + figgjo = sweet deal!
    Jeg var på Figgjo fabrikkutsal i Figgjo, Rogaland, for noen måneder siden. Jaggu hadde dem hengt opp en sjelero med figgjo-plakat i kassa. Den tok seg veldig bra ut der, må jeg si.

    SvarSlett
  4. Hei! Så det er du som illustrerte de fine koppene!! Jeg liker godt Obos bladet selv, også den lille tegneserien med Oboskatten :) Ciao!

    SvarSlett