torsdag 12. april 2012

Et svangerskap fra skisseboka

Jeg er litt ensformig for tida, hjernen min er fyllt opp av graviditet, barn og fremtid. Jeg tenker på hus og bil og jobb og meningen med livet, lykke, ulykke, muligheter, umuligheter, det som var og det som kommer. 
I dag er det 10 dager til termin, så hjernen er naturlig nok stort sett fylt opp med fødsel, barsel og alt rundt det. Det kan være slitsomt å bo med en gravid, være gravid til og med kjenne en gravid, men det går heldigvis over! Det er selvfølgelig også fint å være gravid. Det er jo sånn at hvis man tenker etter hva som faktisk er i ferd med å skje, så blir man helt svimmel. Og i et langt liv er svangerskapene bare små korte drypp, selv om det føles som om man aldri kommer i mål når det står på. 

Jeg har rabla ned en del scener fra et svangerskap i skisseboka mi, og nå driver jeg og scanner inn og fargelegger litt for å samle en del av dem i et minihefte. Jeg har tidligere publisert noen (fra uke 3 til uke 13) på tegneserie-og-illustrasjonsbloggen vår Troppen, de kan man se her og her! Men jeg kan jo ikke dele alt fra skisseboka, så det får bli noen smakebiter frem til heftet er ferdig. Det aller meste er selvopplevd, men jeg har jo smørt på litt også. Det har man lov til når man jobber med illustrasjon :-D









11 kommentarer:

  1. Haha! Eg liker det. Spesielt det med babyen som plankar. Blir gøy å sjå heftet når det kjem :)

    SvarSlett
  2. Haha! Fantastiske illustrasjoner. Og definitivt gjenkjenbart

    SvarSlett
  3. Utrolig morsomme illustrasjoner!
    Og veldig gjenkjennbare.
    Jeg identifiserte meg særlig med den med trappene, vi bor jo også i 4 etg uten heis og da jeg var høygravid med nr2 var sønnen min 1 1/2 år, og det var SKIKKELIG pes å få han opp trappa. Tror jeg til og med lokket med sjokolade mot slutten. Herlig!!

    SvarSlett
  4. Og humor, det har du! Det er du god på! Jeg likte spesielt godt bildet med foster som planker! Det er mange år siden jeg var gravid sist, hele 20, faktisk, men det er absolutt gjenkjennbart. Særlig kjenner jeg meg igjen i hvalfølelsen. Forresten, den er ikke borte nå heller, når jeg tenker etter! Jeg gapskratta av bildene dine!
    Hold ut, kun kort tid igjen, så har du en nydelig lite baby i hendene som krever deg absolutt HELE tiden!

    SvarSlett
  5. Hahaha, skikkelig bra illustrasjoner!

    SvarSlett
  6. Nydelig morsomt! Og veldig sant! Jeg kjenner igjen alt!

    SvarSlett
  7. Herlig, herlig, kjenner meg igjen! Utrolig bra! Lykke lykke til, kanskje den lille har kommet nå..?

    SvarSlett
  8. Sitter her å holder på å krampes av latter! Så sinnsykt festlige illustrasjoner! Kun kort tid igjen, hold ut!

    SvarSlett
  9. åååh, helt fantastisk!!
    blir så glad når jeg får lese noe annet enn om rosenrøde svangerskap, for slik er det jo ikke!!
    blah..kjenner jeg får sympatihalsbrann bare av å tenke på det..uff!

    SvarSlett
  10. Utrolig kule tegninger. Du har virkelig tatt det på kornet!

    SvarSlett
  11. Fantastisk! 1 uke til termin for mitt vedkommende, og det er akkurat sånn det er!

    SvarSlett