fredag 24. februar 2012

Jac Jacobsen L-11

Jeg holder på med en portrettserie av lamper, her er førstelamp ut! Jac Jacobsens L-11 som ble produsert på 50-tallet. Den er ikke helt ferdig enda, jeg skal male teksten i blekk og scanne inn, og så er jeg litt usikker på om jeg skal ha med skygge og lyskast fra lampa. Lampa er malt med akrylmaling, resten er god, gammaldags photoshopjobb.

 Her er to andre utkast som kom før den øverste her. Burde bakgrunnen være grå? Hmmm..

Hvilke andre lamper er verdt et portrett? Jeg har lagd meg en liten liste. Der har jeg med Verner Pantons Flowerpot, Jieldé-lampen, Piet Heins Ra og Hemi Klots 70-tallslamper for å nevne noen. Har dere andre lampeideer?

I dag er det fredda´ og sol i hovedstaden! Nå skal jeg gå en tur i Botanisk hage for å få litt vårstemning.

God hælj! 

3 kommentarer:

  1. Dritfin plakat!
    Gleder meg til å se den du lager med Piet Hein's Ra lampe. Den lampen har jeg hengende på kjøkkenet mitt:-)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Du burde male en tiffany-lampe. Det er skikkelig deg lissm...eller sånn mor & datter lampe. haha. NEI, hold deg til gode klassikere. Detta gleder jeg meg til å se mer av. Trenger bordplata å være rett? Kanskje du kan male den i flere farger og med forskjellige tidsriktige tapeter som bakgrunn?

    SvarSlett
  3. å!gleder meg til å se flowerpot ihvertfall :)

    SvarSlett