torsdag 5. januar 2012

Adjø, jul. Sees igjen neste år.

«Bygge liten jernbane, pappa?» «Seee på musa, mamma!» 
Det batteridrevne toget fikk kjørt seg i jula. Årets julehit: tog. Det vil si, nye tog. Flere tog.


Julehit for mor: dragepose! Den var ikke til meg, men. Det var kanskje jeg som satte mest pris på den. 

Julehit for bestemor: hvitt plastjuletre. Mine foreldre har bodd i Junaiten i 5 år, og da de flytta hjem til fedrelandet i fjor diska min gamle mor opp med plastjuletre på lille julaften! Jeg begynte å grine. Men jeg klarte ikke å sippe meg til et ekte juletre. I år tok hun ingen sjanser, så det ble både ekte norsk juletre med alskens snadderpynt og et i hvit plast med kun rød pynt. Under det amerikanske treet hadde min gamle mor plassert en hær av spillende, dansende og syngende julefigurer. Det er litt av hvert som kan skje med deg hvis du bor i USA en periode. Jeg vil anbefale alle å bli i Norge så fremt de har mulighet. Men en viss loppe på 2 år likte hæren under juletreet. Bestefaren holdt på å rive av seg ørene.




Rart julevær 

Liten misunnelig loppe beundrer alle de store barna som går på skøyter. «Kaaaanse søpe søyter?» Kanskje neste år.  

 «Seee, mamma! En til måne!»

Enda en julehit: dragedrakt fra gammeltanten i Romania! Nå har det seg sånn at Linnosauren også er den heldige eier av en dragedrakt som jeg kjøpte i Tokyo (mitt beste kjøp på turen), så den skal jeg finne frem i boden, så kan vi drage oss sammen.

Endelig kom det snø, men den forsvant like fort igjen. Etter et par timer knela denne snømannen. En liten fyr kikka ut av vinduet og ropte «Ooooo-neiiiiiiiii!»

Nå er endelig hverdagen tilbake, hverdag er best! I alle fall når det verste morgenkaoset er unnagjort. 

5 kommentarer:

  1. Godt nytt år!
    Ser ut som om dere har hatt en fin jul.
    Tror også jeg hadde felt en tåre hvis moren min hadde gått for hvitt plast-tre. Bra det var et 'ordentlig' tre også;-)

    Kjempesøt dino-drakt til småen, blir det bilde av både Linnosaurus mor og junior i dino på bloggen mon tro?

    Fortsatt fin dag til deg!

    SvarSlett
  2. Lilja likte drageposen best! ;)

    SvarSlett
  3. du skriver så morsomt og bra, jeg ser liksom for meg alt helt "på ordentlig"

    dragedrakten var Ûbersøt! ..ser frem til fotoshooten med mor og barn dinosaur!

    godt nyttår foresten..!

    SvarSlett
  4. Hm.....først blir det altså jul i år. Før det blir jul neste år. Fantastisk drage. Jeg blir alltid i så godt humør av innleggene dine. Ja, og godt nytt år!

    SvarSlett
  5. Hverdagene er vel selve livet de, men vi trenger de andre dagene også. Ønsker deg et godt 2012.

    SvarSlett