onsdag 7. desember 2011

Vel blåst!

Den hektiske julemarkedshelga vi har jobba mot så lenge er nå forbi, og det var både slitsomt og gøy å selge knapper og glansbilder på DogA! Alt som ikke ble revet vekk av mine produkter er nå plassert i pop-opp butikken vår i Markveien 56 på Grünerløkka.

Jeg hadde tenkt til å gå rundt å ta bilder av alle de flotte bodene, hordene med folk og den gode stemninga, men jeg glemte det helt. Timene gikk så fort, og det rant inn med kjente og ukjente som ville hilse på eller kjøpe noen lekre produkter fra to kikkæss illustratører i sin beste alder. Her sitter mitt selskap for helga, Henriette fra Fauna Design. Vi solgte bra, og vi lærte også en ting eller to til neste gang. Færre ting, men flere bestselgere. Informasjonsskilt om oss, og klare tydelige priser. Det ble nok litt rotete og trangt, men salget gikk uansett så det suste. Mine bestselgere var vel som alltid Figgjo-plakaten min og det store Ibsen-silketrykket. Jeg solgte også unna nesten alle de fjonge nålene mine og en del julekort. Henriette solgte ut fødselsdagkalenderen sin og en god slump med barnebøkene om Muskatt og Pepsi! Hurra! Nå har vi råd til noen julegaver.


Jeg fikk kjøpt noen flotte julegaver på tampen, men de kan jeg ikke vise frem her enda. Men denne fantastiske snekkerbuksa til min lille loppe kan jeg vise frem! Nå skal han bli kul til våren. Gult er kult. Buksa er knallgul i det virkelige lys, og stoffet er ganske tjukt. Den er original og ubrukt fra 70-tallet og kjøpt hos Bøtteknotten, som er en nystarta butikk som foreløpig holder til på Stassjon på Bjørkelangen, men de får opp nettside i januar. Hurra! Jeg skal bli storkunde. Du kan også like dem på facebook, trykk her.

3 kommentarer:

  1. Hurra, så fint at det gikk bra for dere! Jeg tok ingen bilder i helga jeg. Bare etter at vi hadde satt opp standen på fredag...skjønner hva du snakker om der altså ;)

    Jeg også hang meg opp i Bjørkelangen. Snakka med hun som laga det fine barneserviset. Gleder meg til de åpner nettside. Takk for link til FB sia!

    So long...

    SvarSlett
  2. Synes dete hadde en knallfin bod, full av godsaker. Føler jeg aldri tar med meg nok penger på det markedet. Men jeg fikk endelig kjøpt meg en fjong nål fra deg, og den er jeg så fornøyd med!

    Også var det veldig hyggelig å hilse på deg! Kaffe og loppesnakk får vi ta en annen gang, det var gøy å se at dere hadde det opptatt med kunder. De Ibsen-plakatene gikk jo unna som varmt hvetebrød den stunden jeg var hos dere.

    Forresten så har jeg tjuv-lånt logoen til Epla-butikken din, måtte bare lage et innlegg om dere flinke damer og hva jeg kjøpte. For å spread the word, liksom;-)

    SvarSlett
  3. Herlighet så fint å se alle sakene dine sammen!Flinkis.
    Storfornøyd med figgjo plakaten.Ramme kjøpte jeg på europris mener jeg.Måtte kutte pittelitt i kantene så den skulle passe da men - bra ble det!

    SvarSlett