fredag 23. desember 2011

God Jul!

Dette er ikke meg, men min gamle mor den gang hun var ung. Dette må være rundt 1970? Det er ryddig, vaska, julepynta og mamma sitter forventningsfull i finstasen sin og sitrer. Mon tro hva nissen har med seg i år? Hva fikk man til jul i 1970? Dadler? Strømpebukser? Vadmelsfrakk?

Håper det er jeg som sitter forventningsfull med sløyfe i håret i et ryddig hus i morgen. De største forventningene er vel mest knytta opp til enmannssirkuset på 2 år og hva han synes om det hele, samt om min vegetarianermage tåler å bli en-gang-i-året-pinnekjøttmage.

GOD JUL til alle som er innom! Aaaner ikke hva dere har blogga om i det siste, men det finner jeg kanskje ut i romjula :D

5 kommentarer:

  1. Ha, ha, jeg må le av dine forslag til hva man fikk til jul i 1970 :) Jeg er så gammel at jeg var ungdom da, husker ikke noe spesielt jeg fikk, men jeg har alltid pleid å få bøker til jul, tegnesaker og toalettsaker, ski og skøyter. Ikke noe elektronisk, data eller mobil i 1970.
    Ønsker deg en herlig jul!

    SvarSlett
  2. Jeg fikk faktisk en badeand til å ha såpa oppi - og den bare velta i badekaret! Dårlig konstruksjon, mao - og jeg husker at jeg frustrert prøvde å holde den flytende hver gang jeg bada! Og jeg bada oftere enn bare til jul...SÅ gammel er jeg ikke!

    SvarSlett