tirsdag 22. november 2011

På ønskelista

Trykk av Bjørn Rune Lie, feks dette trykket som kan kjøpes her. Jeg ønsker meg egentlig alle trykka hans. Kjære nissen, hørte du det?

 
Jeg ønsker meg Linn Ullmanns nye bok, «Det dyrebare», og Knausgårds «Min Kamp 2». Ok, jeg fortsetter. Jeg vil gi bok 2 en sjangse. Var ikke den som slo salto over den første, men det kan jo hende jeg liker toern bedre?

Reveskjerf fra Donna Wilson. Har lyst på det meste i denne butikken også.

iPhone-etui, feks dette som kan kjøpes fra Sting og Ting på Epla. Jeg ønsker meg aller helst hjemmelaget etui, er så mange fine som er Made in Norway.

Kaffe og vaffelbrosje fra Tasty som også er på Epla.

OHOY tapet fra Fine Little Day, ligger her. Dette må være verdens fineste tapet. Iallefall for en Linnosaur. Den passer kanskje ikke inn i verdens minste leilighet i Oslo, men jeg har lyst til å ha den i mitt nye og litt større hjem som jeg håper materialiserer seg etter nyttår. Nå har jeg ikke hørt med de to andre jeg bor sammen med, men det får være et punkt i familierådet når tapeten blir mer aktuell.

Nå mangler vi ikke så mye i Daisy-serviset, men vi mangler den aller fineste delen, nemlig kaffekanna. Så den ønsker vi oss. Dessuten har jeg veldig lyst til å begynne å samle på Victoria-serviset fra Figgjo som ble lagd i 1973-74. (bildet er lånt fra sineshage.blogspot.com)

Jeg ønsker meg alle klær i hele verden fra Bonnie & Buttermilk. Særlig genserene og skjørta. Og så vil jeg ha sånn fin sennepsgul lue som hun på bildet. Sennepsgule klær generelt. Nå kommer jeg til å vokse meg stor som en elefant fremover (rart det der, altså), men kanskje jeg klarer å komme meg inn i normale klær til våren igjen. Vi får se! Jeg må bare lage meg en bestselgende serieroman (noe jeg holder på med) og så kan jeg kjøpe meg klær fra Bonnie & Buttermilk når jeg får min første lønningspose. Jeg gleder meg!

Sånn, det var ukas ønskeliste. Vindusshopping er slettes ikke dumt. Jeg føler meg faktisk litt mett etter en stor handlerunde. Dette burde jeg gjøre oftere!

6 kommentarer:

  1. Fin ønskeliste! Kan ønske meg det meste av dette, unntatt Knausgård.
    Jeg mener at en forfatter skal dikte livet slik at vi alle kan kjenne oss igjen, ikke utnytte uskyldige menneskers levde liv og henge dem ut i all offentlighet.
    Og så angrer han etterpå og sier at han må leve med det han har gjort mot koner og barn.
    Jeg blir kvalm!

    SvarSlett
  2. Jeg synes det er fint du gir Knausgård en sjanse til! Jeg har nå begynt på den siste og tjukkeste av dem, og gruer meg egentlig litt til den er ferdigslukt. Vanskelig å vite hva det er ved bøkene som gjør meg helt oppslukt, og helst vil smitte deg med samme besettelsen. Men det er jo ikke vanskelig å kjenne seg igjen i det han skriver, også er det jo så opplagt at dette kun er sett fra hans vinkel, og dermed er det jo fint å kunne dikte seg frem til hvordan de han skriver om må ha opplevd situasjonen(e).

    Ja, og alt det andre: skip o hoi, snart er skattene dine!

    SvarSlett
  3. Fine ønsker!
    Likte godt plakaten i det øverste bildet, og klærne i det nederste.

    Og 'snart stor som en elefant og tynn til våren'? Pluss at du vil flytte. Har du bolle i ovnen, eller er det bare jeg som alltid overanalyserer slikt? ;-)
    Grattis isåfall!

    Håper noen av dine ønsker går i oppfyllelse.

    SvarSlett
  4. Lykke til med ønskene dine da, ser ut som det blir mye nettbestilling på Nåkkve til jul :-)

    Og enig med Louise, vi trenger oppklaring på "stor som elefant"!

    SvarSlett
  5. Victoria kjenner jeg ikke til, men så fint det er da! Og så er jeg egentlig enig i Brudeblogg når det gjelder Knausgård. Jeg er avholdende, foreløbig i alle fall. Og det med elefant; skal du spise deg inn i en filmrolle som elefant, eller blir dere en til i familien? Klærne på bildet nederst er nydelig, men jeg er elefantstor, selv om barna er flyttet hjemmefra, så slike lekkerheter er det ikke vits i å drømme om en gang. Det øverste trykket var forresten veldig fint også!

    SvarSlett
  6. Fy søren, så fine klær fra Bonnie&Buttermilk. Sukk! Nå må jeg også skrive en bestselger.. ;)

    SvarSlett