fredag 18. november 2011

Julemarkedsesong!

Nå nærmer det seg julegavesesong med stormskritt, og da popper julemarkedene opp som paddehatter. Jeg håper alle velger å kjøpe julegavene sine på markeder og ikke på Nille eller andre Made in China-butikker. I tillegg til at man støtter småbedriftene og hobbynissene, sørger man for at de får litt mindre søppel å sende ut fra fabrikkene i Kina. Mitt beste julegavetips til barn er trykk til barnerommet. Lite plast, lang holdbarhet, og forhåpentligvis mye glede! Jeg driver og printer litt nye og gamle motiver for tiden, revetrykket til høyre kan passe fint på et barnerom. Ikke koster det skjorta heller, kun 110kr for A5-format. Ei venninne av meg selger også mange fine trykk til barn, ta en titt inn til Fauna Design på Epla!

Nye Cathrineholm-nåler gjør seg klar for butikk og julemarkeder! Disse befinner seg for øyeblikket i butikken "Made in Bergen retail" i Markveien 54. De er ikke made in Bergen, men. De er lagd på Tøyen. Bergenserne dro til Oslo og lagde butikk med oss Osloborgere. Øst møter vest. Vennskap på tvers av grensene er viktig, dere.

Henrik Ibsen silketrykk, en gammel følgesvenn, satser på å bli utsolgt før jul. Visste du at "En folkefiende" er en selvmordsbomber, "Brand" er en flamme og "Fruen fra havet" er ei havfrue? Ikke det, nei..

Nye fjonge nåler i form av gamle puslebrikker har sett dagens lys. Snasent, altså.

Dette og andre gilde saker kan kjøpes i min Epla-butikk (vel, ikke alt ligger på Epla), i butikken vår "Made in Bergen retail" i Markveien 54 på Løkka, på DogA julemarked 3. og 4. desember og på Blå-markedet 20.november. Jeg vurderer en dag i desember på Blå også.. Eller et annet sted.

Gleder meg skikkelig til å sitte på markeder og drikke gløgg (håper det er gløgg på DogA), og så er det så morsomt å se ansiktene på mange av de andre selgerne som jeg kjenner igjen fra blogger og Epla. Jeg vet at Revinyl skal på DogA (hun var innom butikken vår på Løkka en tur, morsomt å se ansiktet bak LP-klokkene!), og Fauna Design, «Aantasjin» fra Stassjon, Nonamimosa og Jakobsen & Sundby. Og sikker mange flere "blogge- og eplakjendiser". Hehe, det er et eget univers.

Skal du på noen julemarkeder i Oslo? Hilsen nysgjerrigpera.


4 kommentarer:

  1. Jeg skal på DogA! Ikke som selger, da,
    men som kjøper!
    Skal lete deg opp og si hei, hvis jeg tør, selv om jeg ikke tror du er særlig skummel;-)
    Tror forresten at jeg hadde vært fryktelig fjong med en Cathrineholm-nål.

    God helg!

    SvarSlett
  2. Jeg har ikke fått med meg Henrik Ibsenplakaten før jeg. Dritkult! Har lagt den under favoritter på Epla nå og så må jeg tenke litt...hehe

    Nålene dine er bare så utrolig morsomme også. Regner med du får solgt supermye på DogA både av de og posterne :)

    Takk for link! :)

    Fin fin hælg te dæ fra mæ!!

    SvarSlett
  3. Lykke til med salget før jul. Her i Trondheim er det designernes julemarked om ei og ei halv uke. I tillegg har vi sukker og pryd og stella snella eller omvendt og jeg vet ikke hva. Jeg har allerede julehandlet på epla, særlig Strand. Med andre ord: jeg er så enig! vi dropper made in china i år!

    SvarSlett
  4. Så gøy å se noen av tingene du skal selge på markedet, jeg gleder meg veldig nå men har ikke så mye helt klart ennå.

    Leste om besøket deres på Blå, ja det var akkurat slik det var for meg der i fjor. Solgte fint lite, men har mer tro på Doga!

    Ble litt usikker på om jeg skal ta med revetrykket mitt nå da, den var jo farlig lik din, med epletre og alt. Jaja, når man sitter ved siden av hverandre på kunsthøyskolen i tre år så er det vel kanskje ikke så rart om man smitter hverandre litt.

    SvarSlett