fredag 4. november 2011

Hoggormen Gorm, en vandrehistorie

For en liten stund siden fikk jeg en utfordring av min venn Steffen, han hadde begynt på en vandrehistorie om hoggormen Gorm og sendt den videre til meg! Nå har jeg lenge hatt dårlig samvittighet for at Gorm har blitt tilsidesatt i en hektisk hverdag, men i dag er tiden inne for å fortelle videre hva som skjer med Gorm!


Første del av historen og reglene for utfordringen finner du her, på Steffens pappablogg.
Her kommer fortsettelsen:


«En stille og solrik høstdag blant blåbærlyng og kantarell fant Gorm ut at han kunne invitere noen hjem til ormebolet sitt på høstfest! På den måten kunne han kanskje få seg noen venner. Han lurte på hva han skulle servere. Gorm er som dere allerede vet en hoggorm, og hoggormer har ikke tilgang på alskens deilige oppskrifter som ligger på internett. Men Gorm visste råd, han kikket rundt seg og så både kantareller og bær, det måtte selvfølgelig bli en soppsuppe, og noen bær til dessert.
Gorm satte i gang med å plukke sopp. En hoggorm har ingen armer, og kan derfor ikke bære en kurv. Men Gorm var heldigvis utrustet med et ekstemt overbitt og lange flotte tenner. Da han hadde plukket tennene fulle hørte han noen som kremtet bak ham..»

Jeg sender herved det ærefulle oppdraget om å skrive noen linjer videre om Gorm til Henriette med bloggen Fauna! Håper du vil hjelpe Gorm videre, Henriette!

5 kommentarer:

  1. Et gigantbidrag til historien, og for en figur!! Skal sette meg ned i kveld og lenke litt hit og dit :)

    SvarSlett
  2. Min travnle venninne i Fauna Design hadde ikke tid til Gorm i denne omgang :O
    Så han er herved sendt videre til Krussetull!

    http://krussetull.blogspot.com/

    SvarSlett
  3. Gorm har møtt en gjev rev i kveld. Jeg har sendt den videre til http://www.mola-mo.com/

    SvarSlett
  4. Eg har fått snikande besøk av Gorm. Gleder meg til å ta pennen fatt. Eg har flytta bloggen min til: linekatrinmoe.blogspot.com

    SvarSlett
  5. Da har eg skreve på historia og laga eit bilete om den sjarmerande Gorm. Eg har også sendt historia vidare til Kathrine Kristiansen. Sjå historia og link til Kathrine på bloggen min. Herlig initiativ dette Steffen!

    SvarSlett