søndag 6. november 2011

Endelig et vatteppe!



Søndag formiddag og som vanlig et lite loppesirkus i stua som hopper rundt og har et tempo som gjør de dovne foreldrene helt svimle.

I sofaen ligger et koseteppe som min gamle mor har funnet på loppis på posesalg den siste billigste timen forrige søndag. Jeg sørga faktisk litt over at det ikke ble Åskollen loppemarked på oss i år, det er alltid årets skattejakt. Men så fikk jeg en telefon. "Vil du skype?" sa mamma. Jeg logga på skype. "Jeg dro opp på Åskollen i dag", sa min gamle mor. "Og lata som om jeg var deg! Så gikk jeg rundt og så på loppene med dine øyne. Det var kjempegøy! Nå skal du se hva jeg har kjøpt!" Så dro hun frem det ene plagget etter det andre foran webkameraet, hver gang med forsikringen om at "NÅ kommer det største kuppet!" Det største kuppet var etter min mening dette koseteppet som foreløpig har tatt plass i sofaen som deilig høstpledd. Endelig ble det vatteppe på meg! Det har jeg lett etter lenge. Merket er norsk, "Blåveis" står det, samt "Arela - den rene vatt".
(og ja, det har blitt vasket)


4 kommentarer:

  1. Flink mor :D Mamma gjør også sånn. KOmmer hjem med alt mulig til meg fra loppis. Veldig greit synes jeg :)
    Det var veldig fint det teppet. Rart ingen hadde snappet med seg det tidligere.
    Det blir spennende når var lille begynner å krabbe og gå. For hun er FULL av energi TIDLIG om morgenen.

    SvarSlett
  2. Jeg tenker at gleden hennes var like stor som din! Jeg kjøper også ting til dattera mi på loppemarked, hun samler blant annet på blå souvernirasjetter fra Stavangerflint. Det største kuppet i så måte må vel være da jeg for mange år siden kjøpte den kjolen hun brukte til brudekjole. Det er ca 20 år siden, så da var hun jo ikke interessert i det hele tatt. (Se øverst på mest sette treff). Teppet var veldig fint, forresten, men villbassen oppi tar nå kaka likevel!

    SvarSlett
  3. Hei så fin blogg du har! Liker også sofaen din - jeg har en som ligner. Og den er jeg utrolig glad i! Fin vatt-skatt du fant.

    SvarSlett