søndag 30. oktober 2011

Søndag formiddag

I 4. etasje i Oslos minste leilighet

Ansiktet fant jeg hos bestefar for noen år siden. Én annen del i ei kasse i mine foreldres uthus for noen uker siden. De to siste delene i en annen kasse. Det føles som en god gjerning å ha forent alle delene igjen, og jeg tror dama er fornøyd. Det finnes en person i min husstand som ikke ønsker å ha denne på veggen, noe jeg ikke kan skjønne.

Selv om vi bor i Oslos minste leilighet har vi rosett og stukkatur, må vite!

Sofa og puter fra loppis.

 Ei klokke som alltid går feil.

Noen av beboerne. 

 En liten loppe som gjemmer seg når det er litt skumle scener i Pippi Langstrømpe.

Han skal bli geisha når han blir stor.

6 kommentarer:

  1. Ser ut som en kjempekoselig leilighet :)
    Og for en fantastisk historie om "dama" som hadde fått delene sine spredd utover og som du fikk satt sammen igjen! Skulle gjerne hatt en sånn.
    To små skjønninger er du også velsignet med :)

    SvarSlett
  2. ...eller kanskje det er en og den samme skjønningen på begge bildene?

    SvarSlett
  3. For et kult kraftig grønt speil, og skjønn unge :) Har sett de dukkene flere plasser, hva er det med dem (og vet du hvor får jeg tak i dem)?

    SvarSlett
  4. Så fint dere har det, blir glad av dette:) -Og vi har også en sånn gammel klokke som går litt feil. Har allikevel ikke hjerte til å ta den bort. Den går littegrann for fort...

    SvarSlett
  5. Fantastisk grønn ramme; saftiggrønn eller giftiggrønn? Du må sjekke bloggen min i dag, jeg sier ikke mer. Jo forresten, om du tar lodd og vinner, er det en viss premie du slipper å få:)

    SvarSlett
  6. Hei igjen! Tusen takk for lang og hyggelig kommentar! Vet du, det med interiørblogg er litt alvorlig ment, men det er fordi jeg har en baktanke med det: jeg vil bli invitert på slike bloggetreff! Det er jo ikke en eneste sammenslutning av slike som bare sier blablabla om hva det skal være. Kanskje jeg bare kopierer over tilstrekkelig med innlegg til å søke om opptak? Og så fortsetter som før, med suppeboller og farmora mi, og skyer på himmelen og det hele. Jeg har forresten ikke truffet så bredt med bloggelotterigavene mine, ser det ut som, veldig få som har bitt på. Verst for dem...

    SvarSlett