fredag 30. september 2011

Jeg har sydd!

I sommer har jeg endelig fått sydd litt, hele TO plagg til min lille loppe! To plagg er bedre enn ingen, og jeg er ganske fornøyd med at jeg i det hele tatt har fått det til. Dødsfine bluser blei det også! Jeg bytta til meg en bit av en gammel gardin fra Vestablikk i vår, for jeg så med én gang at det kunne bli en fin skjorte til en liten gutt. (på bildet over har jeg ikke lagd kneppinga enda)

Og det blei det. Bare at den kanskje blei bittelitt for liten. Men pytt pytt, den kan brukes, og alle de kommende søsknene hans kan arve den i tur og orden. Oppskriften jeg brukte er en modifisert utgave av blusen på bildene under, som jeg fant i «Børnetøy du selv kan sy». Jeg lagde knepping foran istedetfor knyting bak.


Denne blusen er lagd av en gammel gardin og et putevar. Jeg synes gutter også skal få lov til å kle seg i glade fine farger, så her pøser vi på så lenge han ikke har noen preferanser selv.

Nå er det snart helg, vi skal nyte sensommerværet i Oslo og være ute så mye vi kan. 
God helg til alle som er innom!

5 kommentarer:

  1. Så søt!
    Jeg laget et lite innlegg om dyktige grafiske designere og lånte noen bilder fra bloggen din, håper det var greit:-) La inn link til bloggen din og Eplabutikken.

    Og du, takk for tipset om Krusetull-giveawayen på bloggen din, den vant jeg nemmelig!

    Klem fra Maratonjenta!

    SvarSlett
  2. Så flink du er! Og så fint stoff!Jeg dreiv også og sydde da mine barn var små, men nå er symaskina så nedstøva at den ikke går lenger. Helt sant. Jeg hadde den boken for voksne som er laget i samme serie, kjøpte den da den var helt ny. Og syntes den var helt fantastisk,

    SvarSlett
  3. DU mi fiiiiine !D
    KLEM fra Tante Krusedull !D

    SvarSlett