tirsdag 16. august 2011

Ny kaffikanne!

Jada, mer porselen! Samle samle, sa kjerringa. Denne elegante kanna er produsert av Stavangerflint og hører til serviset «Good Morning» som mest sannsynlig er formgitt av Inger Waage. Den flytta hjem til oss på søndag! 
Da vi tømte huset til mine besteforeldre for et par år siden tok jeg med meg mye rart, men ikke denne kanna. Jeg har angra bittert etterhvert som tiden har gått. Men min gamle mor (gammel og klok) hadde tatt vare på den viste det seg! Og nå er den min.


Fra før har vi 6 fat, 3 skåler og et serveringsfat i samme serie, duverden duverden. For ei samling. Det går trått, men det går jo fremover. Ja, vi samler på mye. Skrotnisser. Eller, skattenisser er mer riktig. 

Men hvor i huleste er alle koppene? Jeg har ikke sett snurten av en eneste én. Blei de virkelig produsert? Og hvor er de nå? Hvis noen ser en kopp, vennligst si ifra. 
Bildet er lånt fra denne siden. 

3 kommentarer:

  1. Som sagt, du har utrolig bra smak når det kommer til serviser. Jeg har også mange deler i dette serviset! Selvfølgelig! Etterhvert har jeg fått tak i noen kopper også, men delene til stavangerflint kan brukes litt om hverandre, jeg blander friskt med flameco/bamnbus og to serviser til som har gult og svart.Jeg løste det for så vidt tidligere med å kjøpe gule og grønne Teemakoppe fra Iittalaa(ble vokalene plassert riktig?)men akkurat nå har de bare så sære farger at jeg ikke helt tror du finner noe. Det var bra du kom til sans og samling når det gjelder kaffekanna. Nå er jeg grønn av misunnelse igjen:)

    SvarSlett
  2. fint!
    og tøff tapet du laga av Daisy!
    kjør på og lag den - (til eget bruk må da være lov??) :)

    SvarSlett
  3. Er dette det aller vanskeligste serviset å samle på...? Nesten aldri noe som er til salgs ute på nettet....

    SvarSlett