mandag 29. august 2011

Helgas loppejakt!

 Tjohei, endelig er det høst og loppesesong igjen! Jeg har gleda meg helt sykt, og jeg har blitt enig med meg selv om at i høst skal jeg BARE kjøpe ting vi trenger. Hohoho! Siden vi var i Drammensområdet i helga var det Konnerudhallen som blei saumfart både lørdag og søndag. 
Jeg fant enda flere fargerike glass fra 60-tallet (tror jeg), knaggrekke til miniloppa, rullende sommerfugl og en litt vindskeiv matros.


 


 Ved nærmere øyesyn ser jeg at matrosen egentlig ikke har skjegg, bare veldig mye hårvekst på halsen.


 Kjempefine puslebrikker som jeg skal enten lime på barnemøbler eller lage fjonge nåler av. Er så kreativ, vøtt.


 Denne dukka ikke opp på loppis, men på Fretex. Mine venninner Krølla og Strikkepinn veit at vi jakter på Daisy og sendte sporenstreks en mms da de fant denne. Solgt til dinosaurkvinnen med prikket skjerf.


Ullgenser til miniloppa og babyklær til en baby som ikke finnes. Hmm. Enten får vi spare klærne til en ny baby, eller de legges ut i min Epla-butikk. Vi får se. Kan man lage barn bare fordi man har finni fine babyklær på loppis? 


Ny fjong minikoffert som har plass til min bærbare og litt attåt. Det er ikke alle i min husstand som synes denne er like fjong, og det kan jeg ikke skjønne.


 Helgas kupp! Teppepose til miniloppa for 20 flis, SOLGT til meg!

Jeg er alltid så misunnelig på alle de vatterte teppene folk blogger om, de finner et her og et der. Jeg finner aldri noe som ligner en gang. Men nå kan jeg trøste meg med verdens fineste teppepose til barn!


Det blei også litt bøker og litt mer klær. Noe dukker opp i min Epla-butikk snart, andre ting vil jeg ha sjæl. Jeg synes det er kjempegøy å se hva andre finner på loppis på blogger rundt omkring. Veit ikke hvorfor, men jeg digger det! Kanskje jeg liker å kjenne misunnelsen rive i brystet?

8 kommentarer:

  1. Så mye fint du fant! Likte alt, jeg.
    Teppeposen var jo bare superfin, og den vindskeive matrosen med hårvekst på halsen smeltet mitt hjerte.

    Jeg synes det er så gøy å se hva andre har funnet også, og du er en flink loppejeger! Kjenner jeg er litt misunnelig, men på en bra og god måte;-)

    Hurra for loppehøsten!

    SvarSlett
  2. Dessuten synes jeg at å lage barn fordi man har funnet fint babytøy på loppis er en unnskyldning like god som de fleste andre:-)

    SvarSlett
  3. Haha, så gøy. Jammen var vi ikke på samme loppis. Kanskje det var jeg som knabba brødristeren ;) Vet ikke om den virker heller, litt usikker på om jeg tørr sette den i kontakten. Men den så veldig ok ut, må bare få vasket den litt.
    Du hadde jammen fått med deg mye fint! Glassene var kjempefine, og ja, de kan være fra 60-tallet. Selv synes jeg det var så varmt og klamt og trangt at jeg ikke hadde tålmodighet til å være der så veldig lenge....

    SvarSlett
  4. Hei! Glassene var veldig fine. Hvis de er fra 60-tallet, og det ser de ut som, blir de ikke veldig glade for hyppig møte med oppvaskmaskin. Ellers har Åhlens laget en del i samme stil i nyere tid, tror ikke de heller skal vaskes i maskin, egentlig. Teppeposen er fin, og matrosen! Helt topp. Og når det gjelder babytøy, man kan jo alltids lage noen selv å putte inni. Høres ut som en god ide

    SvarSlett
  5. For noen fine loppefunn! En tsunami med barndomsminner skylte gjennom kroppen min da jeg så teppeposen. Jeg hadde nemlig akkurat det samme stoffet i sengetøy da jeg var liten, og pleide å drømme at jeg bodde i det gule landskapet der. Jeg er misunnelig. Stemmer også for at dere lager en ny baby som passer inn i babytøyet:)

    SvarSlett
  6. ååååhhååå!Teppepose man kan elske! :) Herlig.
    Fine funn!
    hahahaha - artig den kommentaren din om lampa jeg dro med meg - jeg tror jeg må trøkke den inn et sted i leiligheten.For fin til å pakkes bort nemlig.

    SvarSlett
  7. Du er jammen flink til å finne supre ting påloppemarked! Blir helt misunnelig. Kjenner meg igjen i det å raske med seg søte babyklær når man ikke har baby selv...(mine er blitt litt større en baby kan du si)-Men det er vanskelig å gå forbi!

    SvarSlett
  8. Her var det veldig mange fine kupp!! Det er jo bare kjempespennende med slike skattejakter - heldige du :)

    SvarSlett