onsdag 24. august 2011

Bursdag på bygda

Krussetull fylte 30 år i juli og inviterte på bygdefest! En kollega tok med kombicampen for anledningen.

 Utsikten fra kombicampen. Alltid så nydelig utsikt på bygda. 

Reke-Per kom med rekene og Krussetull måtte kaste de utover bordene. Et reketriks i beste ånd de hadde lært av reke-Pers mamma.


Krussetull trodde reke-Per hadde gjort rampestrek og gjemt en sprengt dassmort blandt rekene, men det var nok heller havguden Posseidon som sto for denne rampestreken. Alle slapp å spise den. Bortsett fra reke-Per sjøl.


 Det ble spilt: "Fått mæ ny traktooor", noe med Kelly Family, Supertramp og Bailando. 

Til bursdagen fikk hun: gavekort på lokal spa, syrintre, øglelotto, ulvejakke og hengerfeste til Volvo Amazon.

 Neste morgen: Volvoen til Krussetull er like hel. Heldigvis! 

Landstrykeren tar morgenstellet utenfor Johan-bua.

Så fikk vi komme inn til frokost og sjelepleie som reke-Per hadde stelt i stand. Det gjorde godt.
Kan anbefale alle å dra i burdag på bygda, særlig til Krussetull og reke-Per. 

5 kommentarer:

  1. Oi, så fint med fest på bygda!
    Og bursdagsbarnet hadde så fin kjole, og ikke minst en knallkul bil.

    SvarSlett
  2. Flott selskap! Det minner meg om selskap vi hadde med venner på Sørlandet i forrige årtusen, det har gått over i annalene som pilsevennstevnet. Veldig morsomt. Bursdagsbarnets? kjole var helt fantastisk. Du, jeg fant ikke annet enn gule kopper til Good morning serviset, men fasongen var helt lik. Og vel, jeg må nok innrømme at ikke en gang 30 min rydding i bladstablene greier jeg å gjennomføre. De vokser snart over meg, rene tornerosehekken.

    SvarSlett
  3. Å det så gøy ut! Jeg vil også i bursdag på landet. SÅ lenge jeg slipper å spise reker. Det liker jeg da ikke.. Fine bilder med mye interessant å se på. I Like!

    SvarSlett
  4. Er jeg bloggkjendis nå? Kult da! Gøyal skildring av oss landsens folk.

    SvarSlett
  5. Herlighet- kan en dag markeres på bedre vis enn dette? :)

    SvarSlett