onsdag 15. juni 2011

Våren er:


Å gå igjennom Botanisk hage hver dag og med spenning og iver følge med på at snøen forsvinner og knoppene begynner å skyte opp. Og når endelig de første vårblomstene titter frem kan man nesten ikke tro det er sant at vinteren er over.

Å dra ut til øyene en helg og oppdage at det er så varmt at man kan både ha rompa bar og vasse i sjøen.

Å kjenne sand under føttene for første gang, siden man er så liten at man har gullfiskhukommelse og allerede har glemt sanda fra i fjor.


Å dra på avslutningsfester kledd i sommerkjole og maske lagd av hvitveis.
Å stille seg opp for å ta bilde av alle samlet for aller siste gang.

Å forlate en fest på morgenen og se at ballongene ved inngangen har sprukket.

Å besøke venner på bøgda og drikke kaffi i hagen mens man snakker om barn, naboer, grus, sparkel, maling og illustratører man beundrer.

Å slippe å kle på skrikende unger fem lag med ull og dun før man åpner ytterdøra.
(Her representert ved Maja som ikke er min, men tipper hun også synes det er greit å slippe alle vinterklærne)

Nå har våren gått over i sommer, og der er det heldigvis mye av det samme. Hurra for sommerhalvåret! Håper jeg rekker å tine før snøen kommer igjen.

4 kommentarer:

  1. Ah, sommer er herlig!
    Har forresten glemt å si grattis med overstått utstilling, den så skikkelig fin ut.

    Heldig hun lille jenta i den fine vognen, men å ha rompa bar er jo også ganske deilig da..

    Og takk for voksenpoeng:-)
    Var ganske heldig da jeg 6 år gammel arvet den hytta fra farmoren min, at hun valgte meg av 6 søsken og tilsammen 8 barnebarn er ganske utrolig. Faktisk den eneste tingen jeg eier her i verden. Flaks..

    Nyt sommeren videre!

    SvarSlett
  2. Hei og hopp. Sjekk denne linken :-)

    http://www.google.no/search?um=1&hl=no&biw=888&bih=374&tbm=isch&sa=1&q=thomas+china+germany+tulips&oq=thomas+china+germany+tulips&aq=f&aqi=&aql=&gs_sm=e&gs_upl=12354l14727l0l7l7l0l6l0l0l117l117l0.1

    SvarSlett
  3. Herlig, jeg likte spesielt de små babyføttene i vannet:)

    SvarSlett
  4. Deilig stemning. :)

    Fant deg via en kommentar hos Med et lekent sinn. Likte det du skrev og ble nysgjerrig, så nå tusler jeg rundt og myser hos deg.

    Grattis med eplabutikk! =D

    SvarSlett