lørdag 16. april 2011

Sniktitt på min halvferdige bok


Jeg har lagd en prototype av boka som jeg jobber med på master´n. Det er en tegneserieroman som heter Mørketid, og er en selvbigrafisk oppvekstskildring fra slutten av 80-tallet da vi bodde i en militærleir i Finnmark. Skjoldet fra leiren, Garnisonen i Porsanger, pryder foreløpig omslaget.


Forsats


Tittelside


Boka er delt inn i fire kapitler, én for hver årstid. Hvert kapittel er illustrert i en egen fargepalett. Dette er begynnelsen på høstkapittelet.


I dette oppslaget kjører vi buss fra Porsangmoen til Lakselv for å gå på skole og barnehage.


Illustrasjonene i høstkapittelet er brun-gul-oransje.


Men så kommer vinteren..


..og da blir alt svart og blått. Og litt rødt.

Jeg blir nok ikke ferdig med det første, men leverer det jeg har har fått gjort så langt om litt, så får vi se om jeg ikke blir ferdig med hele sulamitten i løpet av et års tid. Teoridelen til oppgaven leverte jeg i går morges, etter å ha vært våken 30 timer i strekk. Etter innlevering feira jeg med akutt omgangssjuke. Nå skal jeg bruke påsken på å få klemt inn en del flere sider i historien min, og ellers scanne inn skissene og storyboardet og fylle resten av sidene i boka med. Og snart, snart, etter utstilling og avslutning, er det sommerferie!

Sommer!

Sommer over hver en vang, skjønne dager, lyse netter.

(Den siste der var en Wildenvey.)

3 kommentarer:

  1. FY FELA! Det sitrer i hele skrotten. Jeg gleder meg mer til å se og lese romanen enn noe annet. Det ser skikkelig gjennomført og proft og himmelsk bra ut. Når er avgangsutstillinga egentli?
    Du er flinkeLinn ;D

    SvarSlett
  2. Jeg gleder meg også!Ser veldig Linn ut, med mange fine humoristiske detaljer. Og fine fargevalg!Gleder meg spesielt til å holde den i henda og bla i den,og stikke nesa så nærme at jeg ikke går glipp av en eneste detalj

    SvarSlett
  3. oi, så spennende det ser ut! Og så fine illustrasjoner. Likte godt vintersitatet, forresten. Morsomt.

    Ang, Duplo så synes jeg de uten ben har mye mer karakter enn de to-bente:-)

    God påske!

    SvarSlett