lørdag 30. april 2011

Levert!


I går leverte jeg masteravhandlingen min og stilte ut prosess og resultat i galleriet. Der skal jeg forklare meg for sensorene på onsdag. Det er rart. Ferdig studert. Jeg tror ikke det har gått opp for meg enda..


Jeg hang opp ferdige sider på veggen, her viser jeg overgangen fra kapittel til kapittel. Historien min er delt inn i fire kapitler som er illustrert med forskjellige fargepaletter. Hvert kapittel representerer en årstid siden historien utspiller seg igjennom et år, høsten 1989 til sommeren 1990.


Jeg har lagt ved storyboard, skissebøker, originaltegninger, testbøker og metodeverktøy som jeg har utvikla og brukt.


Noen oppslag fra høstkapittelet.


Et av tre storyboard. Her her jeg klistra opp frimerkeskisser som representerer en hendelse eller tilstand. Det er dynamisk sånn at jeg kan stokke om på hendelser, legge til eller fjerne.


Selve avhandlingen. Bundet inn med blod (helt sant), svette, dårlig tid, panikk og kasta inn i resepsjonen på slaget 12 i går, akkurat på fristen. De skulle ha liggi et døgn i press for å tørke, men ingen designer med respekt for seg selv leverer før tida. Her gjelder det å utnytte minuttene til fulle! Jeg kasta bøkene inn i resepsjonen i kor med mine 14 medstudenter. Sånn. ferdig. Nesten iallefall. Ingen flere netter med døgning. Da jeg la meg i går hadde jeg vært våken i 36 timer. Ikke godt. Vondt.

I dag har jeg vært ute hele dagen og kjent på våren. Eller sommeren. Terningkast 6!

7 kommentarer:

  1. Gratulerer! For et spennende prosjekt! Jeg synes også bloggen din er det, og har nettopp lagt meg til som følger:)

    SvarSlett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  3. Ja, gratulerer så masse! Det er en uvurderlig deilig følelese å levere når det ligger så mye jobb og slit bak. Det rare er at tiden etter fort oppleves som et aldri så lite antiklimaks. Hva nå, liksom? Hva skal jeg bruke all tiden til? Det ordner seg selvsagt, og kanskje har du allerede nye prosjekter på gang?

    Produktene ser helt strålende ut! Proft. Ikke som min hovedoppgave i historie hine hårde dager (for 12 år siden) med forside av den gode(?) gamle(!) klipp og lim varianten.

    Lykke til videre!

    SvarSlett
  4. Gratulerer!!
    Det ser skikkelig proft ut. Kjempefine illusrasjoner og fargebruken ser fantastisk ut.

    Nyt våren:-)

    SvarSlett
  5. Hei du:)
    hehe, ja verden er liten og jadda helt riktig jeg jobber med din mor:) Du skal vite hun har fortalt om denne boka di også - som er veldig artig å se litt av her!
    Ikke bare kjenner jeg din mor men også et par venner av deg.Deriblandt en krølltopp!
    Fin dag til deg:)

    SvarSlett
  6. Grattis som ferdig student! Ingenting er bedre enn følelsen når store greier endelig er rodd i havn. Ble det noen figgjokupp på ekebergssletta da? Er skjønt enig i at kuppet mitt er historisk, intet mindre. Hurra!

    SvarSlett
  7. HURRA, HURRA, HURRA !
    GLEDER meg til aa kjenne den knirke i henda !D
    KLEM fra TANTE Krusedull i -studio-Boo-K-

    SvarSlett