søndag 27. mars 2011

Stillstand


Det føles iallefall som stillstand. Stillstand på bloggen, stillstand på skolen. Det vil si, det går fremover på skolen, men det merkes ikke så godt. Akkurat nå må jeg skrive om og skrive ned og klippe ut og lime inn, og det føles som om hele masterprosjektet står på stedet hvil. Jeg vil ikke skrive, jeg vil tegne. Men hvis det jeg tegner skal ha noen mening bør jeg skrive først. Ha en plan og tanker bak.

Dinosauren på tidslinjen min har tatt på seg spøkelseshetta og nærmer seg faretruende to nærliggende trusler: «final draft sumblission» og «examination».

Gulp.

Men hvis man ser litt nærmere etter, så står det at jeg skal til Bologna først, i morgen faktisk! Hurra!


Min vanlige arbeidsplass har fått hard konkurranse fra mitt nye favorittsted..


..en sofa på biblioteket! Siden jeg bare skriver for tida kan jeg like godt sitte i en sofa. Og så har vi fått verdens fineste bibliotek på skolen.


De har tatt vare på de gamle katalogene. De er så fine!


En annen ting som har blitt tatt vare på er denne sofaen fra SHKS (Kunst- og Håndverksskolen) som står ved inngangspartiet. Tja, ikke så lett å se at det er en sofa i tre, men fin utskjært logo har den i alle fall.


Fra sofa i tre til benk i.. ull? Henrik og Joachim har lagd av ullpledd. Blant annet. Den står i klasserommet vårt, litt sånn henslengt ved utgangen.




Det har vært så stille i klasserommet den siste uka. Halve MA design er på tur. Og den andre halvparten er i innspurten på mastern, så mange er i verkstedene eller på pøbben. Nydelig med litt stillhet!










På plassen til Ane minner kaninillustrasjonen til Adrian meg på at tiden går.

Tikk takk.

1 kommentar:

  1. Så fine arbeidsplasser dere har på KiO! Tror dere må ha de beste skole-lokalene i byen. Blindern er skikkelig kjedelig i forhold. Blæh.

    Ja, det var gøy å starte loppesesongen, fikk nesten ikke sove natt til lørdag;-) Kjipt med omgangssyke, også i butikken da. Det er ikke noe gøy. God bedring til Loppelars.

    Og lykke til med innspurt på master, og tur til vakre Italia!

    SvarSlett