onsdag 2. mars 2011

I Linnosaurens hule

Vi bor i verdens minste leilighet. Ca 50m2 har tre personer å boltre seg på, 4 etasjer over byen sitter vi i vår lille hule og følger med. Men liten plass hindrer oss ikke i å dra inn nye skatter og gammelt skrot! Åhåhå, neida.


Som den fine sofaen vår. Et loppekupp av første klasse, hesten er også kjøpt for en flis og ingenting på et loppemarked. Som jeg gleder meg til loppesesongen starter igjen!


Tekstilen fant jeg på Etsy, knotten på Anthropologie og bordet har tilhørt besteforeldrene mine. Eller oldemor? Dette bordet brukes til alt. Sybord, databord og spisestuebord.


Denne lampa er ikke lett å ta bilde av, men jeg kan fortelle at den er både kul og lekker. Perfekt! Jakta ned på Åskollen loppemarked i høst, men den var ikke av den billigste sorten. Siden de har fått rykte på seg til å være norges beste loppemarked opererte de likegodt med 200kr for alle lampene på åpningskvelden en fredag. Pruting ikke tillatt. Makan! Men lampa måtte jeg ha, okke som. Min gamle mor som var med lo og sa at det ligna på en "tante Jenny-lampe", hva hun nå mente med det. Men da vi kom hjem og satte i kontakta måtte hun innrømme at den var ganske fin.


Prikkeboksen var ikke billig den heller, men det var dansedama! Jeg tror jeg fikk den i gave, så den var faktisk gratis! jeg samler nemlig på dansedamer. Jeg har kanskje 10 stykker, og én liten tynn dansemann med sprettrompe. Men de tar en pause i kjelleren inntil vi finner oss et palass på landet, da kan vi ha et helt rom bare med dansedamer (og mann).


Endelig har vi også fått oss ei skoleplansje! Alle andre har sånn, da vil vi også ha. Plansjen var en gave fra Krussetull som hadde kommet over et parti som skulle på dynga. Makan!


Min minisamling med dådyr. Samling og samling, Fru Blom. Jeg har tre stykker. Perfekt antall for denne hylla.


Hva ser dere på, nysgjerrigperer?


Små bokser og plastmonstre er gjengangere hos oss dinosaurer. Dessverre har vi vært nødt til å gjemme bort en god del av monster- og drageflokken i kjelleren, men de skal også få sitt eget rom når vi flytter. Jeg lover! Ikke vær sur på meg, drage-Lars og venner!

Her har fire hjørnetenner, dobbel ørebetennelse og ei sprukket trommehinne stikki kjepper i hjulene våre de siste to ukene, men den lille røveren er på bedringens vei og tar seg en lur i skrivende stund. Den slitne mamman har hatt travle skoledager i tillegg, og landstrykerpappan går ned for telling på jobben akkurat nå, da har han også blitt syk. Akk o ve! Heldigvis har det blitt mars, så nå gjelder det å holde motet oppe. Og nå skal jeg ta en runde for å se hva alle andre har blogga om de siste dagene, krysser fingrene for at soveloppa sover litt til.

3 kommentarer:

  1. Fine bilder! Og mange spennende detaljer.
    Så morsomt at du har sånne dansedukker, jeg samlet på sånne når jeg var liten(hadde bare 3 da, kjøpt i Syden av farmor), husker at jeg synes de var så vakre:-) Knis..
    Og du, jeg gleder meg noe vannvittig til loppesesongen selv. Merker abstinensene begynner å gjøre seg gjeldene...
    God bedring til familien din! Nå er det SNART vår..
    Og ha en fin-fin dag:-)

    SvarSlett
  2. hei
    her var det mye fin inspirasjon
    for et tøft bord/knott/tekstil!

    hilsen Åpent hus

    SvarSlett
  3. Her var det mange gamle og nye venner :-) Husker den dansedama fra jeg var hos deg sist, og dinosaurene såklart.

    Jeg gleder meg også til loppemarked, men den fornuftige, voksne Henriette som bor bakerst i hodet mitt sier at det er nok ting og tang i huset. Og at jeg heller burde tenke på å gi noe bort til loppemarked enn å kjøpe mer. Men jeg hører ikke på henne da...

    SvarSlett