fredag 11. mars 2011

Fredagsdansen


Dansedama har tatt på seg fredagsantrekket. Hun skal danse hele natta lang mens hun drikker sangria og rister på rompa.


Jeg, derimot, skal krysse dette torget i morgen tidlig klokka 07:21. Da kommer jeg med Timeekspressen. Jeg må stå opp 05:40. Det er vondt å ha lørdagsjobb. Når man er student er det lurt. Men nå som jeg snart er ferdig med studiene har jeg sagt opp. Én måned igjen, kanskje jeg må ekspedere 300 kunder før det hele er over. Jeg har jobba der i mange år, har vært en evig student. Men nå skal jeg snart stå på egne bein. Det er litt deilig og litt vemodig. Slutte på Kunsthøgskolen! Mitt andre hjem, skolen i mitt hjerte, med verdens fineste og rareste medstudenter, alle stereotypene på de ulike linjene, alle verkstedene, alle festene, det beste biblioteket, de teiteste kranglene, de heftigste diskusjonene, og tenk på alle de tusenvis av ideer som klekkes ut eller tørker inn på denne skolen.

Sukk.

(Bildet er en gave fra kjæresten min den første jula vi var sammen. Ingen juveler eller godlukter her i gården, nei!)

1 kommentar:

  1. Det er en julegave som kommer til å gå i arv i familien din, det er jeg sikker på. Iallefall hvis du tar på deg å brodere inn din herremann og sprellemann på Bragernes torg. Eller ev. signerer verket, så tør ingen kaste det.

    SvarSlett