søndag 13. februar 2011

Kulde og knekkebrød


Batman: Er det ikke litt for kaldt til gå ut i dag? Jeg har ikke ullundertøy under drakta.
Stripa: Grrrr. Bark bark. Woof woof.
Parakitt-baby: Kurr kurr.
Gizmo: Jeg har jo pels, det skal gå greit.
Gulrot-baby: Neeei, tror jeg blir inne.

Jeg som trodde våren var i anmarsj, men snakk om å lure seg sjøl! Nå sklir vi rundt på isen i Oslo i maaange minus igjen, og det er så kaldt og vondt at jeg får tårer i øynene og rim i øyenvippene. Men til tross for småsyk liten loppe måtte vi ut for å se og kjenne på vinterdagen. Den er jo fin. Men kald.


Det skjer av og til undere. I dag da jeg sto opp, så sovna far og sønn igjen. Så jeg hadde en morgenstund for meg sjøl! Det er ikke ofte.


Helt stille i leiligheten.


Hva skal man gjøre når ingen trenger deg? Bake knekkebrød så klart. Jeg innrømmer gjerne at jeg har blitt inspirert av knekkebrødbølgene som slår inn over bloggverdenen om dagen. Jeg vil også lage mine egne knekkebrød! Sånn til vanlig rører jeg ikke kjøkkenet, og jeg lover at dette blir det første og siste bildet av mat på min blogg. Bloggen som jeg i utgangspunktet oppretta for å blogge om masterprosjektet mitt. Og nå er det bilder av knekkebrød her!?! Prøver jeg å bake meg vekk fra hele mastergraden som snart skal leveres? For jeg har jammen ikke blogga mye om det prosjektet.

PS: Knekkebrødene mine blei dritgode. Fikk også godkjent av min faste kokk.

-------

Still freezing cold in Oslo and I made crispbread for breakfast.

1 kommentar:

  1. øøyy, oppskrift oppskrift! Du kan ikke lage matblogg uten det ;-)

    Savner våren jeg også, har vel aldri savnet den så mye som nå. Det første jeg gjør om morran er å ta på meg skoa å rusle en rask og hutrende tur i pysjamasjen med hunden mens tåtrene triller av kulde. Heldigvis vil han også bare tisse og så hjem igjen. Tror ikke årstidene virket så intense når jeg studerte i storbyen, la liksom ikke merje til det på samme måte.

    SvarSlett