onsdag 23. februar 2011

Første sider fra boka mi


Her er noen av de første sidene i historien jeg jobber med. Driver fortsatt og finpusser format og teknikk, men det sitter bedre og bedre for hver side jeg lager.


Det er ikke alt som er helt ferdig, noen karakterer skal byttes ut (jeg tegner nye og limer dem inn via photoshop), noen farger skal byttes ut, det ska limes inn noen nye elementer og så videre.


Men akkurat nå tar jeg heller med meg erfaringene fra hver side jeg lager og gjør neste side bittelitt bedre istedetfor å flikke og flikke på den samme illustrasjonen i ukesvis.


Her er det morgestund på kjøkkenet vårt på Porsangmoen i 1989. Pappa synger bare militærsanger, det er stort sett det man gjør i militæret. (Nå kommer jeg til å få kjeft fordi jeg ljuger.)


Det mangler ei side inni her som ikke er helt ferdig, så det er ikke i riktig rekkefølge.

Jeg koser meg skikkelig med historien min nå som jeg endelig har kommet til den morsomste delen, å gi den endelig form. Men om ei uke må vi levere 7-10.000 ord som er førsteutkast på teoridelen som følger med masteroppgaven, så nå blir det hard skriving de neste 6 dagene før jeg kan kaste meg over blyanten igjen.

-------

Some of the first pages from my MA project at the Design department, KHiO (Oslo National Academy of the Arts). I`m making a graphic novel based on my childhood memories.

7 kommentarer:

  1. kult med kombinasjonen av bilder og tegning- likte umidelbart meitemarken i første bilde! :)

    SvarSlett
  2. Dette var fett :) Gleder meg til å se mer ^^,

    SvarSlett
  3. Så gøy å se fremdriften :-) Ser kjempebra ut! Hurra for Linn :-)

    Begynner familien din allerede å si "nei, det var ikke akkurat slik det skjedde" eller? Det er visst ganske typisk når man skriver selvbiografisk at de ulike familiemedlemmene husker ting forskjellig...

    SvarSlett
  4. Kul strek. Og de joggeskoa ligner veldig på noen jeg hadde. ☺

    SvarSlett
  5. Så bra - og så spennende! Jeg føyer meg inn i rekken av de som gleder seg til fortsettelsen!

    SvarSlett
  6. Jeg føyer meg også inn. Og gleder meg til VERDENS beste serieroman. Herregud som jeg gleder meg.

    SvarSlett