fredag 25. februar 2011

Foraar! Foraar! Red mig!


Skreiv Wergeland. I dag, den 25. februar 2011 er det jeg som så sårt ber våren komme og redde meg.


Tre nyanser av brunt. Er du kvinne og tar en mastergrad i design ved Kunsthøgskolen i Oslo, er sjangsen for at du har brune Andefødder ganske stor. Da disse tre snellene sto og prata i sta oppdaga jeg plutselig et merkelig sammentreff. Om de er aldri så fine og varme disse andreføddene, gleder jeg meg til vi kan bruke småsko igjen.


Seriøst. Kommer det mer snø og kulde nå, så råtner jeg opp innvendig og legger meg ut i den skitne byfonna for å la måkene hakke på meg.

Ja, det var en hyggelig fredagsmelding fra meg!

2 kommentarer:

  1. Vi får håpe måkene kan finne seg annen mat :)

    Men jeg er ellers helt enig - så enig at jeg tillater meg selv å bli en liten smule barnslig; Snø sucks!

    Herlige andeføtter dere har, dere master-designere. :D

    SvarSlett
  2. Kunne ikke vært mer enig. Mektig lei av snø, det verste er at når all denne snøen smelter så blir det et par måneder med bare slush i gatene og så kommer regnet... oioioi, for positivitet! Vel, vi har i det minste Bologna å se frem til. Og når vi kommer tilbake igjen så må vel for pokkern våren ha klart å somle seg til landet vårt.

    SvarSlett