mandag 21. februar 2011

Daisy Dream


Statusrapport fra jakten på Daisy-serviset! Jeg (øhm, vi) synes Daisy-serviset fra Figgjo Flint er det fineste av de alle, og vi jakter stadig på nye deler. Det går trått, men vi har da fått sopa inn en del! Nå har vi to serveringsfat, 6 dype skåler, to små frokosttallerkner, ei fløtemugge, ei sukkerskål, to små kaffekopper med fat og en smørsmelter. Det finnes mye mer, og jeg har kommet over noen deler som har vært for dyre eller for slitt.


Denne sukkerskåla fikk jeg tak i etter et hett tips fra ei som hadde obeservert mange deler på Fretex Åssiden i Drammen. Hurra for blogging og jungeltelegraf!


Tekstilen har jeg kjøpt brukt på etsy. Jeg trodde bakgrunnen var blå som serviset, og tenkte at jeg skulle sy en duk og sitte der og drikke kaffi med mætsjende duk og kopp. Men bakgrunnen var grønn. Pyttsann, fin er den uansett. Må bare pønske ut hva den skal brukes til. Duk? Kjole? Kappe?


6 dype skåler ble også med hjem etter en tur på Fretex Åssiden.


Denne har samboern min finni helt av seg sjøl. Hva skal jeg kalle ham? Linnosaurmannen blir så dumt. Jeg har sett at alle kaller partneren sin for bloggnavnet sitt + at de legger til mannen på slutten. Men ikke jeg. Hva skal han hete, liksom. Triceratops? Diplodokus? Jeg får tenke litt på det der..


Min drømmetapet! Jeg har lagd meg Daisy-tapet i photoshop. Nå veit jeg at Figgjo Flint og Turi og hele den gjengen der sitter på opphavsretten til dette mønsteret, men jeg har ikke planer om å lage tapeten på ordentlig, altså. Jeg lover!


-----

Our small collection of Norwegian porcelain called Daisy produced by porcelain manufacturing company Figgjo Fajanse AS somewhere between 1949 and 1968. Still hunting for more pieces!

6 kommentarer:

  1. ooo, Daisy er fint ja! Skal holde utkikk for deg på sørlandskanten av loppemarkedene.

    Synes mannen din må hete Nåkkvosaurus! Og loppa blir Lopposaurus. Verre med min Kjell-Arne som må bli Faunarne, jaja han var ikke så godt vant på navnefronten fra før heller så :-)

    SvarSlett
  2. Fin samling!
    Og den fiktive tapeten var slett ikke dum. Hvis du bare hadde brukt den hjemme i skjul (og unngått å ta bilder av den) kunne man kanskje unngått lover og regler, men det er sikkert en litt skummel sjanse å ta..

    SvarSlett
  3. Nå ga du meg bart på tann! Her er mine forslag: Bartosaurus(men han har jo ikke bart), mustachemannen(men han har jo heller ikke...),mannosaurus(skikkelig mannebein du har finni deg vettu), microsaurus(enn viss likhet med mellomnavnet hans, og en måte å vise hans plass i familiehiarkiet), snillosaurus( du har en snill mann, også må jeg veie litt opp for forrige forslag), skjeggape..nei, fy!

    SvarSlett
  4. I'm selling my daisy collection, check this:http://www.2dehands.be/antiek-art/curiosa/60-s-70-s-space-age/vintage-servies-figgjo-turi-daisy-200514605.html

    Nice to know more people love this fabulous deco!
    Greetings from Belgium, land of beer and chocolates, mmmmm

    SvarSlett
  5. Hello, i'm looking for the fabric!! Can you please send me the name, I like it so much, even with the green color ;) !

    SvarSlett