mandag 17. januar 2011

Kalendere og tidslinjer


Å-åo! Dinosauren på tidslinja mi viser at denne uka er det interim examination på skolen. Jeg skal møte sensorene mine på onsdag for å legge frem prosjektet mitt så langt det har kommet til nå. Spennende spennende! Snart er jeg ferdig utdanna, tenk det. Tidslinja langde jeg for å ha en viss oversikt over frister og tiden jeg har til rådighet igjennom masterstudiet.


En annen kalender jeg tok med meg på skolen i dag er denne her. Fant den i mine besteforeldres hus. Er den ikke kul? Det gjelder å huske og vende globusen hver dag, samt skru frem riktig dag og dato.


Det er til og med en holder til splittpennen på den, noe jeg faktisk bruker når jeg illustrerer! Og visste dere at ordet penn kommer fra det norrøne penni, opprinnelig fra det latinske penna som betyr «fjær»?.

Sånn til hverdags bruker jeg iCal på Macen, altså. Men av og til kan det være lurt, eller bare fint, å ha andre typer kalendere også.

4 kommentarer:

  1. Så utrolig fine kalendere!
    Den globusen ble jeg helt forelsket i.. Dødskul var den!

    Lykke til med eksaminasjon.

    SvarSlett
  2. Helt enig! Fantastiske kalendere. Lykke til med avslutningen på studiet. Ut fra bloggen å dømme kan jeg ikke skjønne annet enn at det går helt supert! :)

    SvarSlett
  3. Kjempefine kalendere. Liket bloggen din så jeg la meg til som følger jeg:)Hilsen Maria(furuheim)

    SvarSlett
  4. Hvordan gikk det med sensorene i går? Så fin den globusen var, litt misunnelig :-)

    SvarSlett