fredag 21. januar 2011

Fine Folklore

Enda et skattejaktinnlegg!





I høst klarte jeg å raske til meg disse nye delene i serien Folklore fra Figgjo Flint. Jeg sto faktisk i kø på det loppemarkedet, er ikke ofte jeg klarer å komme før åpningstid. Og så strena jeg mot porselenet, porselen først, det er fast regel. Der var det tjukt av ugler og øgler, men de var ute etter helt andre ting enn meg. Så ble disse delene mine!

Det virker som om skattejegeren i meg har en forkjærlighet for Figgjo. Jeg vil ha tak i omtrent alt fra 50 og 60-tallet, men man nesten starte et sted. Og hvor skal vi egentlig ha det? Akkurat nå er bjørkeskapet vårt smekkfullt og alle skattene våre venter på større bolig med større muligheter for å vise seg fram, og ingen serviser er komplett. Men det skal de bli! Det vi er spesielt ute etter nå er Daisy-serien, A la Carte, Folklore, Victoria og Astrid fra Figgjo Flint, samt Good Morning fra Stavangerflint.

Men nå er morgenkaffien snart slutt, og det er tid for dagens illustrasjonsøkt!

---------

I´ve thrifted new pieces for my collection of Scandinavian mid-century porcelain. Folklore from Norwegian porcelain manufacturing company Figgjo Flint.

2 kommentarer:

  1. Å, det serviset er så fint. Skikkelig kupp!
    Farmoren min hadde det, husker jeg var så fasinert av de salt og pepperbøssene når jeg var liten.

    Takk for morsom historie om høyfjellsol og skoleball. Fikk meg til å le.
    Vi har ikke fått testet snooze'en enda, tenkte kanskje jeg skal prøve på mandag for å få en skikkelig kick-start på uka. Den ringer høyt!

    God helg:-)

    SvarSlett