fredag 5. november 2010

Resultatene fra høstens loppesesong

Loppesesongen nærmer seg slutten, buhu! Jeg har ikke fått vært på så mange i år, men vi har likevel fått en god del fine skatter i hus denne høsten. Mye porselen blant annet. Vi har jo nok porselen, så det er bare å innse at jeg har blitt en samler. Det er skandinaviske godbiter fra 50- og 60-tallet som er det første jeg ser etter, jeg har utvikla et ganske bra drageblikk som kan spotte godbiter på lang avstand.


Dette settet med sukkerskål og fløtemugge er fra Egersund. Vet ikke hvordan evt. resten av settet ser ut, men det skal jeg finne ut og jakte ned!


Jada, Bambi og vennene han er poppis her i huset òg. Må innrømme at jeg har sett flere store dådyrsamlinger på diverse blogger, så jeg har fått lyst på min egen lille flokk. Fra før samler jeg jo bare på hester, dinosaurer, dansedamer, sjiraffer, cowboyer og monstre. Klart jeg må ha en dådyrsamling også!




Noe av det jeg er mest fornøyd med fra denne loppesesongen er dette settet Arom fra den svenske porselensfabrikken Rörstrand, lagd av Marianne Westman som jobba på fabrikken mellom 1950 og 1971.


Jeg liker typene, fargene, formen.


Jeg har mange flere loppekupp som venter på å bli fotografert, men det er ikke så enkelt å få bra bilder i dette høstmørket.

----------

Some of the thrifted treasures I´ve collected this fall. I love Scandinavian porcelain from the 50´s and 60´s, this is always the first things I´m looking for when I get to a flea market.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar