onsdag 10. november 2010

Morgenkaffediktet







Jeg var først i klasserommet i dag, drakk ei presskanne med kaffi, og så kom den første snøen i Oslo. En fin dag på Kunsthøgskolen.

Morgenkaffediktet er skrevet av Jan Erik Vold. Han besøkte klassen min på KHiO da vi hadde som skoleoppgave å velge ut 7 av dikta hans som vi skulle håndsette i blysats og trykke på gamlemåten på skolens boktrykkerverksted. Han leste noen dikt, vi snakka om dikta hans, og han fortalte noen historier fra livet sitt. Han fikk tårer i øynene og ga Ronja en klem fordi han syntes hun sa noe fint om kjærlighet.

--------

First snow in Oslo today and the morning coffee poem.

1 kommentar:

  1. Så morsomt at du skrev dette innlegget nå. For i går fant jeg min diktbok når jeg rydda i bokhylla :-) Husker at han likte Ronja ja, tror ho kommenterte diktet hans med "den svaie ryggen" eller noe sånt :-)

    Blir julemarked for meg forresten, på Blå den 11.12! Reiser med en venninne som er keramiker. Så stopp innom om du har tid da :-)

    SvarSlett