mandag 15. november 2010

Fine bøker fra det glade 60-tall

I helga kom jeg (og mamma) over disse vakre bøkene på Fretex Åssiden. 5 bind av Barnas Verden, gitt ut av Aschehoug i 1962.















Jeg synes alt var vakrere før, og det vil jo si at jeg begynner å bli gammal! Jeg vet jo at jeg har en svakhet for skandinavisk 60-tall, men nå må jeg passe meg, for snart mener jeg vel at alt var mye bedre under krigen.

Men disse bøkene ER de vakreste jeg har stt på lenge, 60-tall eller ikke.

--------

I found these beautiful vintage childrens books at a local thrift shop. Norwegian book design from the 60s.

4 kommentarer:

  1. Hahaha. Godt sagt. Veldig fine bøker.

    SvarSlett
  2. oooo, veeeeldig fine ja! Du finner nå skatter overalt :-)

    SvarSlett
  3. Hvilken teknikk brukte de egentlig den gangen?

    SvarSlett
  4. Jeg er veldig, veldig enig. Jeg blir helt varm om hjerterøttene når jeg ser dem. En vennefamilie av oss hadde dem, jeg syntes de hadde vakrere bilder enn det som var i Mitt skattkammer, men foreldrene mine hadde ikke råd til begge verkene. Kanskje jeg skal gå på jakt etter dem? Jo, det skal jeg!

    SvarSlett