onsdag 29. september 2010

Sommer i Junaiten

Ja, nå er det jo høst, så da er det på tide med noen bilder fra sommerens tur til Junaiten, sånn for å avslutte denne sommeren en gang for alle.


Vi var mest hos foreldrene mine, men rota oss også bort på landeveiene inni den trekanten her, på vei mot Richmond.




Ricmond (VA) er en av mine favorittbyer i Junaiten. En fin blanding av gammelt og nytt.


Shockoe Bottom er byens eldste nabolag og strekker seg så langt tilbake som til midten av 1700-tallet, noe som er gammelt i amerikansk målestokk.




Mye vakker typo!


Men det var nesten litt spøkelsesstemning der denne gangen. På grunn av landets økonomiske krise de siste årene sto utrolig mange lokaler tomme.


Cary Street


Loppa kosa seg også på ferie hos besteforeldrene, men for han var det badebasseng som sto øverst på topp-lista.


På mammaens toppliste sto bruktsjapper. Tusner på tusner med pyrex-boller står og roper! Noen av disse bollene er våre nå.


Mye ræl og mange skatter, jeg blir sjuk av å tenke på alt jeg ikke kjøpte. Men jeg fikk jo mye fint med meg hjem også, da.


Det er ikke alle som er like begeistra for bruktsjapper. Men de er veldig tålmodige.

Sånn, det var den sommern. Nå er vi i høstmodus.

---------

Some pictures from our summer in the US, treasure hunting, road tripping and relaxing.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar