tirsdag 20. april 2010

Helgas loppefunn / This weekends treasure hunt

Loppesesongen har startet, og jeg er i god gang med skattejakta. Jeg har vært på noen ganske glisne jaktmarker så langt denne våren, men på lørdag kom endelig drømmemarkedet! Jeg blei helt svimmel og yr! Så mange fine lopper til en latterlig billig penge, fy fela! Jeg jobbet meg målbevisst rundt og sopa raskt inn det jeg var på jakt etter. Det er helt utrolig at så mange mennesker jakter på helt andre ting enn meg!

Flea market season has started, and this weekend I hunted for new treasures. We were at the perfect flea marked, and the strange thing was that no one hunted for the same things as I did. I ended up with lots of vintage porcelain and many other objects, and it was so cheap! I´m happy!




Sildeskål fra Figgjo Flint, «Folklore»


Veggklokke fra Kienzle for den nette sum av 10 kroner!


Jeg fikk én ny del til serien «Good morning» fra Stavangerflint, ei dyp skål. Serveringsfatet hadde jeg fra før.


Nydelige krus..


..og nydelig hus til mine juveler.






Jeg fikk noen deler av serien «Astrid» fra Figgjo Flint. Kjelen ble donert av ei venninne som samler på en annen serie.


Verdens lekreste paraply fra Knirps, og den er helt ubrukt!


Endelig fant jeg koppen som hører til et fat jeg har fra før. Men jeg fant enda et fat også, så jeg mangler fortsatt en kopp. Nå veit jeg i alle fall hvordan den ser ut. Dette er også fra Figgjo Flint, dronningen av porselen!

Lykken er å ha pose på pose med rykende ferske skatter mens man sitter på loppecafeen og drikker sur kaffi med hjemmebakt formkake til. Mmm.

(I tillegg fikk jeg meg en Stokke tripp trapp stol, mange bøker og litt annet rask, alt for ca 500kr!)

2 kommentarer:

  1. sild paa mange vis,
    fra FFARMORs bris !D

    ... ja for den samme sikler jeg paa fra kjökkenet til Aase mor...

    Ha det bra Linn,
    haaper vi kan sees i mai !D

    SvarSlett
  2. Er det mulig??? Det var da veldig mange skatter på en gang, det er du som vet hvor de bra loppene bor tydeligvis! Gratulerer med kopp til skålen, det er jo alltid fantastisk å finne noe man leiter etter. Planlegger dere sørlandstur eller? Vi tar gjerne imot gjester!

    SvarSlett