tirsdag 6. april 2010

Alpha-Bits


Da jeg var i Junaiten for et år siden kjøpte jeg ei pakke med Alpha-Bits frokostblanding. På pakka står det "Go ahead.. PLAY with your FOOD"! Midt i blinken, tenkte jeg da. Jeg ville gjerne leke med maten min. Skrive morsomme ord, dikt og beskjeder til samboeren min. Nå har jeg endelig fått åpna den, etter et års tid i hylla. Jeg satte meg tålmodig ned for å sortere bokstavene.


Jeg har gravd meg igjennom hundreogørti bokstaver, mange hele, men flest knuste.


Til å begynne med var jeg optimistisk, og det var gøy at bokstavene var så forskjellige selv om de kom fra samme form.


Etter hvert skjønte jeg det. At det var veldig mange av én bokstav, mens andre mangla.


Hva skal jeg med 500 A-er og B-er når jeg mangler for eksempel M og N? Hvorfor kan de ikke gjøre en anstrengelse for å blande bokstavene i pakkene bedre? Nå begrenser det seg hva jeg kan skrive, og det blir i alle fall ingen dikt eller beskjeder til samboeren. På andre siden av jorda sitter det kanskje en som leker med maten sin, og som har flust av E-er, M-er og N-er, men som mangler A og B.



A year ago, I bought this pack of Alpha-Bits cereal. I was planning to write nice words, poems and messages to my boyfriend. But there are characters missing! I´m not able to write anything that makes sense.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar