tirsdag 23. februar 2010

Fin bok! / Nice book!

En av mine favorittformgivere er Stian Hole. Spesielt fine er barnebøkene hans Garmanns sommer og Garmanns gate. Jeg liker at alle delene av boka er tatt seriøst. Illustrasjonene er fantastiske, typografien er god, til og med kolofonen er et lite kunststykke! Man kan drømme seg helt vekk i Garmanns vakre, vridde visuelle verden.
Her er noen få detaljer fotografert fra boka Garmanns gate.

Some details from Stian Holes beautiful book Garmanns gate.


kolofonen


Dekorerte initialer starter hvert avsnitt





2 kommentarer:

  1. Stian Hole er fantastisk, har bare Garmanns sommer selv, men ønsker meg alle sammen! Skal faktisk være med på et arrangement med han i sommer, vi skal ha utstilling på Skåtøy kafe. Vi to og en annen debutant fra gyldendal. Blir spennede!

    SvarSlett
  2. Jeg ELSKER bøkene om Garmann! De er så nydelige og gjennomførte at jeg skjønner ikke helt at noen mennesker kan være så flinke! Men flinke mennesker er inspirerende :-)

    Havnet her inne på bloggen din etter å ha tatt en runde rundt i gamle bokmerker i nettleseren min - en fin ting å gjøre hvis man trenger litt kreativ input! Kom over studentsiden din fra khio som jeg har lagra for lengelenge siden, forelska som jeg ble i glansbildene og hagenissene, og så søkte jeg på navnet ditt og havna her! Fin blogg, hit kommer jeg nok innom igjen :-)

    SvarSlett